کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا به در در روز سیزده بدر

13 فروردين 1400 ساعت 11:05

در خانه بمانیم نه اینکه اسیر بیماری شویم و با ابتلا به این ویروس کشنده گرفتار بیمارستان و شاید در نهایت مرگ را شاهد باشیم.


به گزارش جهانبین نیوز، آیین سنتی سیزده بدر و حضور مردم در دامان طبیعت برگزار می‌شود اما از سال گذشته که کرونا آمد، دومین سال است که باید سیزده بدر در خانه بمانیم و دورهمی و تجمع در تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی نداشته باشیم.

برخی بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی، از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت بدر کنند، اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد اما به هر حال، امسال باید رسم حضور در طبیعت را کنار بگذاریم و در خانه بمانیم چون کرونا هم آغوش طبیعت و تجمع ها شده و سلامت همگانی را به خطر انداخته است.

شاید روزهای تعطیلات نوروزی در کنار خانواده و اقوام بودن برای همه شادی آور و آرامش بخش است، اما زمانی که به کرونا و گرفتاری‌های آن نگاه می‌کنیم باید به این مساله بیشتر توجه کنیم که دیگر جایی برای تامل نیست و همه باید برای در خانه ماندن تلاش کنیم و زندگی مان را به خاطر خوشی های چندساعته کنار دوستان و آشنایان به باد ندهیم و خدایی نکرده عزیزان‌مان را از دست ندهیم.

عاقلانه تر این است که در خانه بمانیم نه اینکه اسیر بیماری شویم و با ابتلا به این ویروس کشنده گرفتار بیمارستان و شاید در نهایت مرگ را شاهد باشیم البته که اگر عقلانی فکر شود باید همه سیزده بدر را امسال در خانه باشیم.

اگرچه این روزها دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی افزایش یافته است، اما باید به این موضوع هم توجه کرد که کرونا در کمین همه است و زمانی که رنگ قرمز آن رخ نشان داده است، یعنی باید بیشتر به فکر هم باشیم تا خدایی نکرده رنج بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌ها و در نهایت مرگ ناشی از کرونا را به آنهایی که دوست شان داریم، تقدیم نکنیم.

همه ما به خوبی از آنچه در این یک سال و اندی می‌گذرد آگاهیم  و به خوبی می دانیم عواقب سیزده بدر در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و در نظر نگرفتن شرایط خاص این ویروس چه خواهد بود، شاید این سیزدهم مقدمه ای باشد بر اوج گیری مجدد کرونا و یا شاید هم آغازی باشد بر پایان این حجم از خستگی و در خانه ماندن و ماسک زدن، به هر حال همه ما به عنوان بخشی موثر در جامعه وظیفه داریم تا نقش اجتماعی خود را در حفظ سلامت جامعه مان به خوبی ایفا کنیم.

با این وجود اما امسال می توان سیزده بدر را به رسم زیبای دور هم بودن در منزل سپری کرد، کمی بیشتر پای صحبت بزرگان نشست، کمی بیشتر از پیش آسوده خاطر بود و دمی راحت در دامان مادر حس آرامش را بار دیگر تجربه کرد و نیز می توان در سایه اینهمه هجوم بی وقفه مشکلات، این سیزده بدر بالاخره پایانی باشد بر تمام ناامیدی های چند ماه و سال اخیر.

سیزده بدر امسال وظیفه همه ما را در قبال سلامت سایر هموطنان و همشهریان و حفظ محیط زیست سنگین تر و مهمتر کرده است، اگر قصد رفتن به دامان طبیعت را داریم باید در مرحله نخست به سلامت خود و خانواده و در مرحله بعد پاکیزگی محیط زیست و در صورت امکان کاشت نهال توجه ویژه ای داشته باشیم، هر چند که با درخانه ماندن می توان به خوبی از سلامت خود و خانواده حفاظت و به جلوگیری از چرخه ویروس کرونا کمک کرد.

انتهای پیام/1029ج
 


کد مطلب: 47074

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47074/کرونا-روز-سیزده-بدر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir