کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با جهانبین نیوز مطرح شد

انجام بیش از 23 هزار سرکشی از محوطه‌های باستانی چهارمحال و بختیاری

8 فروردين 1400 ساعت 10:37

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 23 هزار و 540 مورد سرکشی از تپه‌ها و محوطه‌های باستانی، اماکن و بناهای تاریخی این استان انجام شد.


محمدرضا محمدی‌مقدم فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در این مدت 21 قاچاقچی اشیای تاریخی و فرهنگی در استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: در سال گذشته چهار مورد حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی و با عوامل آن برخورد قانونی انجام شده است.

محمدی‌مقدم تصریح کرد: در یک‌سال اخیر کشفیات حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری پنج مورد و پرونده‌های قضایی ثبت شده در این بخش هفت فقره بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از دستاوردها و میراث‌فرهنگی و تاریخی استان به‌طور قاطع و جدی حفاظت می‌کند.

وی تأکید کرد: به‌استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات‌اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی، ممنوع است و متخلفان به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به‌نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ضبط آلات و ادوات حفاری به‌ نفع دولت محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 47047

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47047/انجام-بیش-23-هزار-سرکشی-محوطه-های-باستانی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir