کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

اصول قرنطینه‌ای رعایت شود، ماهی قرمز ناقل کرونا نیست

25 اسفند 1399 ساعت 11:30

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ماهی قرمز به تنهایی ناقل کرونا نیست، اما افراد خردسال و یا دارای زمینه آلرژی نباید بدون دستکش با آب آکواریوم و یا بدن ماهی تماس داشته باشند.


محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ماهی قرمز به تنهایی ناقل کرونا نیست، اما افراد خردسال و یا دارای زمینه آلرژی نباید بدون دستکش با آب آکواریوم و یا بدن ماهی تماس داشته باشند و افرادی که دستشان با بدن ماهی و یا آب ظرف نگهداری آن تماس یافته، لازم است از برخورد دستشان به چشم، صورت، دهان و بینی خود و یا بدن دیگران پرهیز کنند و دست‌ها را با آب و صابون شست‌وشو دهند.

وی تصریح کرد: افراد حتما ماهی را از مراکز مجاز دارای شرایط مناسب و بهداشتی و مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند و در صورت رفتار یا علائم غیرطبیعی، ماهی بیمار را از ماهیان سالم جدا کرده و با دامپزشک مشورت کنند و از رها کردن ماهی زینتی در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های جاری خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ماهیان خریداری شده باید دو هفته قرنطینه شوند و پس از اطمینان از سالم بودن در کنار دیگر ماهیان قرار گیرند و همچنین به دلیل خاصیت تهاجمی و بیماری‌زایی لاک‌پشت‌های مینیاتوری( گوش قرمز) و حلزون‌های آبزی (حلزون سیبی) خرید و نگهداری آن‌ها توصیه نمی‌شود.

اسدی ادامه داد: ظروف نگهداری ماهی را می‌توان به‌صورت دوره‌ای با محلول نمک طعام دو درصد به مدت ۱۰ دقیقه ضدعفونی و سپس با آب قابل شرب آبکشی کرد، این مواد برای ضدعفونی ظروف نگهداری بوده و مصرف آن برای ماهی خطرناک هستند.

وی افزود: ظرف دهان گشاد و با اکسیژن کافی، تعویض مرتب آب ظرف، وجود نور مناسب در طول روز و جلوگیری از تابش مستقیم نور زیاد و یا نور خورشید، غذادهی اندک (روزی یک بار و غذای سالم و بهداشتی دارای پروتئین کم و غنی از کربوهیدرات) و نگهداری در محل خشک و خنک از نیازهای ماهی‌های تزیینی است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46968

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46968/اصول-قرنطینه-ای-رعایت-شود-ماهی-قرمز-ناقل-کرونا-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir