کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف پروژه زیرگذر و روگذر میدان معلم از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شهرکرد

25 اسفند 1399 ساعت 10:34

اعضای شورای اسلامی شهرکرد با نظارت و اجرای تقاطع غیرهم‌سطح میدان معلم مخالفت و آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان در سال آینده را تصویب کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی در سیصد و سی و ششمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: در ساخت و سازهای قانونی می‌توان به اقشار ضعیف کمک کرد اما در تخلفات با همه افراد باید برخورد و ساخت و سازها به‌صورت قانونمند کنترل شود.

وی افزود: در آیین‌نامه ارزش معاملاتی بنایی را گذاشتیم که از تخلفات در سال‌های آینده جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: عدم تامین پارکینگ در ساختمان‌ها براساس شرایط منطقه‌ای مشمول جریمه می‌شود و در ساختمان‌های بزرگ به ازای هر طبقه، ضریب جرایم عدم تامین پارکینگ بیشتر می‌شود، بنابراین تامین پارکینگ و عدم تغییر کاربری پارکینگ به نفع مالک است‌.

رئیسی‌ ادامه داد: همچنین شهرداری ملزم است سال آینده از محل اعتبارات پارکینگ و بودجه پیش‌بینی شده پارکینگ فردوسی را تکمیل و پارکینگی در خیابان آیت‌الله کاشانی لحاظ نماید.

وی با اشاره به پیشنهاد ۵۲۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شهرکرد گفت: این بودجه نسبت به سال ۹۹ قریب به ۱۲۵ درصد رشد داشت که مورد موافقت تعدادی از اعضای شورای شهر قرار نگرفت و بودجه به ۴۱۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به بودجه امسال ۷۸ درصد رشد خواهد داشت. 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: احداث شهرک پسماند، انتقال پساب از بهرام آباد، اجرای پروژه زیرگذر و روگذر میدان معلم، خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس از طریق اوراق صکوک، ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه و نگهداری فضای سبز از جمله پروژه‌های پیشنهادی شهرداری شهرکرد بوده است و در بودجه پیشنهادی شهرداری پیش‌بینی شده است.

رئیسی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف پیش‌بینی شده که امیدواریم با اجرای پروژه‌ها شاهد تحولات اساسی در شهر باشیم. 

در ادامه جلسه مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی به عنوان فرد موافق اجرای پروژه زیرگذر‌ و روگذر میدان معلم گفت: اجرای این پروژه قطعا می‌تواند به توسعه و پیشرفت شهر کمک کند و حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در شهر زمینه‌ی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. 

وی بیان کرد: ۴ سال گذشته رفع مشکلات کمربندی، ایجاد زیرگذر و روگذر و رفع مشکلات ترافیکی شعار انتخاباتی همه اعضای شورای فعلی بود اما همچنان مشکلات کمربندی و ترافیکی رفع نشده است.

حیدری با بیان اینکه همه اعضای شورای اسلامی با اجرای پروژه زیرگذر و روگذر موافق و به شهرداری اجازه اجرای مطالعات طرح را دادند، ادامه داد: اکنون هم باید اعضاء از اجرای این پروژه حمایت کنند.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه به‌عنوان فرد مخالف اجرای پروژه زیرگذر و روگذر میدان معلم با بیان اینکه برخی مصوبات مجلس در اولویت اجرای طرح‌های دولت قرار نگرفته چراکه شرایط اجرا مهیا نبوده است، گفت: ۱۶ سال است که طرح زیرگذر و روگذر مدنظر است و جزو وظایف شهرداری بوده است و ما نمی‌گوییم پروژه اجرا نشود بلکه می‌گوییم در حال حاضر شرایط اجرای پروژه مهیا نیست و طرحی که تصویب شده به نظر اکثر اعضای شورا طرح مطلوب و ایده‌آل نیست و در حال حاضر کمک زیادی به شهر نخواهد کرد.

توکلی با بیان اینکه ما نماینده همه مردم هستیم، بیان کرد: وظیفه قانونی شهرداری است که این پروژه را اجرا کند، اما در مقطع کنونی موقعیت اجرای این پروژه وجود ندارد.

در ادامه بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد گفت: با عنایت به تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا و اخذ مصوبه شورای اسلامی پیگیری‌های زیادی انجام و در این خصوص مسئولین ارشد استانی نیز تاکید داشتند و این مهم به تصویب شورای ترافیک شهرستان و استان نیز رسید، چرا که این پروژه یک اقدام تسهیل‌کننده‌ی ترافیک در میدان معلم است و در طرح جامع ترافیک و مشاور ترافیک قرارگاه نیز به لحاظ علمی ضرورت دارد که زیرگذر و روگذر ایجاد گردد.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و اقدامات پس از مصوبه شورا بسیار زمان‌بر بود تا نهایتا این امر به نتیجه رسید و تصمیم امروز شورا مبنی بر مخالفت با این پروژه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که ازجمله آن می‌توان به از دست رفتن اعتماد قرارگاه و مردم اشاره کرد.

عبدالغنی تاکید کرد: این پروژه یک المان زیبای شهری خلق می‌کند که علاوه بر ایجاد اشتغال، شرایط زمین‌ها و تفاهم‌نامه اجرای آن کاملاً فراهم و از آنجایی که قرارگاه خاتم در استان‌های محروم یک ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرده، می‌تواند کمک بسیار مناسبی به  مجموعه مدیریت شهری باشد.

در پایان پس از مباحث مختلف و علی‌رغم دفاع مجموعه مدیریت شهری و موافقت رئیس شورا و رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا، عملیات نظارت و اجرای پروژه زیرگذر‌ و روگذر میدان معلم و پیش‌بینی ۱۸ میلیارد تومان به تایید سایر اعضا نرسید و با ۵ رای مخالف از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری حذف و این اعتبار به دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری اختصاص یافت. همچنین با نظر کمیسیون تخصصی، کمک‌های شهرداری در قالب کمک‌های بلاعوض به افراد حقیقی و حقوقی بی‌بضاعت، هیات‌های مذهبی و مساجد و ۴ پیشنهاد دیگر شهرداری شهرکرد موافقت کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46966

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46966/حذف-پروژه-زیرگذر-روگذر-میدان-معلم-بودجه-۱۴۰۰-شهرداری-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir