کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با گذشت اولياي دم

آزادي يک محکوم به قصاص/ 26 زندانی در لردگان مشمول عفو شدند

24 اسفند 1399 ساعت 13:26

يک قاتل محکوم به قصاص با رضايت و گذشت اولياي دم در شهرستان لردگان به زندگي بازگشت، همچنين باقي مانده حبس تعداد ۲۶ زنداني با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني مورد بررسي و بخشودگي قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ در مراسمي با حضور سعيد جريده اصل، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان، نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان ادارات و نهادها، يک قاتل محکوم به قصاص با رضايت و گذشت اولياي دم به زندگي بازگشت.

دادستان عمومي و انقلاب لردگان در حاشيه اين مراسم اظهار کرد: طي نزاعي که حدود پنج سال پيش در شهرستان لردگان به وقوع پيوست شخصي به دليل شدت جراحات وارده به قتل رسيد.

وي افزود: با تحقيق و جمع آوري شواهد و قرائن قاتل اين شخص دستگير و پس از اقرار وي روند محاکمه آغاز شد.   

جريده اصل بيان کرد: تلاش‌هاي دادستاني و انجمن حمايت از زندانيان و نيز پيگيري‌هاي معتمدين و ريش سفيدان محلي، نهايتاً منجر به رضايت شکات شد و اولياء دم بدون دريافت ديه از حق قانوني و شرعي خود براي قصاص قاتل گذشتند.

وي اشاره داشت: در اين مراسم با تلاش و پيگيري‌هاي دادستان عمومي و انقلاب لردگان به فرزندان دانش آموز زندانيان نيازمند تعداد ۴۰ دستگاه تبلت به ارزش يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال جهت مصارف آموزشي اهدا شد. همچنين باقي مانده حبس تعداد ۲۶ زنداني با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني مورد بررسي و بخشودگي قرار گرفت.

در پايان مراسم نيز به پاس تلاش‌ها و اقدامات دادستان شهرستان لردگان جهت کاهش جمعيت کيفري زندان و صلح و سازش در پرونده‌هاي قتل، از سوي نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي و مديرکل زندان‌هاي استان چهارمحال و بختياري از جريده اصل تجليل شد.

انتهاي پيام/630 ل


کد مطلب: 46961

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46961/آزادي-يک-محکوم-قصاص-26-زندانی-لردگان-مشمول-عفو-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir