کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهموری اسلامی میراث گرانبها و یادگاری از سوی اولیاء اسلام است

22 اسفند 1399 ساعت 14:24

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: جهموری اسلامی یک میراث گرانبها، ارزشمند و یک یادرگاری از سوی اولیاء اسلام است.



به گزارش  جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: جهموری اسلامی یک میراث گرانبها و یادرگاری از سوی اولیاء اسلام است.
وی افزود: لازم است که در حفاظت از نظام جمهوری اسلامی اهتمام داشت چراکه افراد بسیاری پای کار آمدند و زحمت فراوان کشیدند و در مواجهه با فرهنگ اسلامی نیز، به همان شیوه اسلامی عمل نمودند.
امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: بسیاری از مردم ، هنگامی که از اصول و ویژگی‌های خالصانه و پربرکت فرهنگ اسلامی آگاهی پیدا کردند، آن را با آغوش باز پذیرفتند و عده ای هم به سوی گمراهی رفتند.
وی یادآور شد: رسول خدا صلی الله علیه واله  تحوّلاتی اساسی در جامعة عصر خویش پدید آورد که منجر به شکل‌گیری فرهنگ و تمدّن اسلامی گردید.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی بیان کرد: الگوی تمدّنی پیامبر اعظم  ، جامعه منحط وتاریک وگمراه  را به یک جامعه‌ای اسلامی درخشان در تاریخ بشری تبدیل کرد  و الگوی تمدّن اسلامی علاوه بر اینکه به اصل توانمندی و قدرت در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی تأکید دارد.
وی در ادامه بیان داشت: عالم طبیعت از تنوع زیبایی برخوردار است که این تنوع در زندگی بشر ایجاد شد، از طرفی آمدن اولیای الهی همانند نو شدن طبیعت و تغییر در زندگی بشر بود.
حجت الاسم فاطمی با اشاره به اینکه عده‌ای از روی نادانی وجهالت گمراه می‌شوند ، تصریح کرد: علت برخی ناهنجاری ها، ناهماهنگی ها و برخی از رفتارهایی که از ساحت مقدس جمهوری اسلامی دور بود، همان ناآگاهی ، جهالت و عدم درک صحیح جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه بیان کرد: با پهن شدن سفره پربرکت اسلام، سعادت مندی و هدایت برای مردم به ارمغان آورده شد ، لذا عده ای هم بودند که با نگرش و نیت بد هم به خودشان و هم به ملت ایران ضربه زدند.
امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه گفت: دیدگاه و نگرش افراد در زندگی به خصوص در زمان تصمیم گیری و انتخاب بسیار هائز اهمیت است، که می باسیت هدف و علت انتخاب مشخص باشد و باید بدانیم که انتخاب صحیح چگونه می تواند در زندگی تاثیرگذار باشد.
حجت الاسم فاطمی، خاطرنشان کرد: نتیجه غلط و نادرست نشان از انتخاب نادرست است،اگر رابطه  هدف و نیت ما در انجام وظایف، با پروردگار و امام زمان (عج) صحیح باشد و به راه و رسم اولیای خداوند نزدیک باشد، قطعا ثمره و نتیجه آن بسیار ارزشمند و پاک می شود.
 وی با اشاره به مقدس بودن شب نیمه شعبان، بیان کرد: تمام ماه شعبان مقدس است و بعد از آن ماه رمضان که ماه میهمانی خداوند متعال بوده و از ماه‌های پربرکت است.
 
انتهای پیام/ 1029ج


کد مطلب: 46944

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46944/جهموری-اسلامی-میراث-گرانبها-یادگاری-سوی-اولیاء-اسلام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir