کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه رئیس شورای اسلامی از عدم تعیین تکلیف بودجه و آینده برج دوقلو؛ برخی‌ها دوست ندارند برج‌ها به نتیجه برسند/ در انتخابات دوره ششم شرکت نمی‌کنم

17 اسفند 1399 ساعت 13:17

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: افرادی هستند که دوست ندارند برج‌ها به نتیجه برسند و آن‌هایی که بانی برج‌ها بوده‌اند و باید بیشتر در این مسئله درگیر شوند، خودشان را کنارکشیده‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز ، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد و سی و سومین جلسه علنی شورا با بیان اینکه دفاع از منافع مردم و شهر ازجمله وظایف نمایندگان مردم در شورای شهر می‌باشد، اظهارداشت: در این دوره شورای اسلامی با اعمال تحریم‌های ظالمانه، فشارهای اقتصادی و پدیده شیوع ویروس کرونا روبرو بود که همین امر بر بدنه مدیریت شهری تاثیر گذاشته و مشکلات عدیده‌ای را به شهر تحمیل کرد.
 
وی با بیان اینکه  برخی بر این باورند که ساخت و ساز در شهر موجب توسعه می‌شود، افزود: توسعه زمانی رخ می‌دهد که در کنار آن پارک، پارکینگ و تمام موارد مربوط به ساختمان‌سازی دیده شود، بنابراین باید در کنار ساخت و سازها برابر قوانین و مقررات، حداقل ۷۰ درصد زیرساخت‌های لازم برای یک شهر هوشمند نیز ایجاد شود.
 
رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: در ساخت و سازها باید همه مردم به یک چشم دیده شوند و دریافتی جرایم، غیرمتعارف نباشد و به گونه‌ای برخورد شود که شهروندان ساکن در بافت فرسوده تشویق به ساخت و ساز برای مسکن مقاوم شوند.
 
رئیسی با بیان اینکه پروژه برج دوقلو باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، افزود: پروژه برج دوقلو را کسانی اجرا کردند که شهرداری را  حیات خلوت خود می‌دانستند و فعالیت سه دوره شورا را به خود مشغول کرده‌اند و امروز به عنوان نمایندگان مردم باید دلشان برای شهر بسوزد و سریعا در تعیین تکلیف آن کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری ۳ پیشنهاد برای تعیین تکلیف برج‌ها به صحن علنی شورا ارائه کرده است، گفت: مزایده، مشارکت و تکمیل توسط شهرداری، سه پیشنهاد شهرداری بوده و اعضای شورا با مزایده برج‌ها موافقت کرده که شورای شهر در حال حاضر باید شرایط مزایده را به رای بگذارند و سریع‌تر این مزایده را به نتیجه برسانند.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه تا پایان هفته بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری باید تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: بودجه سال آینده ۵۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به بودجه سال گذشته حدود ۱۲۵ درصد افزایش داشته و به صورت پروژه‌محور پیش‌بینی شده است.
 
رئیسی با اشاره به طرح تفکیک زباله نیز گفت: اگر شرکت فعلی حمایت نشود طرح برای سومین بار متوالی با شکست مواجه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شرکت نمی‌کنم، گفت: در شهر متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که از گذشته و با دیدگاه کدخدامحوری به شهر تحمیل شده و شهر را به سمت بحران‌های مختلف در آینده سوق می‌دهد و علت اصلی آن عدم ورود نخبگان، دانشگاهیان و متخصصین امور شهری در مسئله شوراهاست.

رئیسی ادامه داد: بعد از سه و نیم سال از عمر این شورا، با توجه به مشکلات متعددی که مدیریت شهری با آن مواجه است می‌گویم اگر شورایی با افکار بزرگ و روح تحول‌خواه شکل نگیرد و انتخاباتمان خارج از قاعده فامیل‌بازی و قومیتی شکل نگیرد شهرکرد به عنوان مرکز استان از مراکز استان‌های هم‌سطح خود هزاران فرسنگ عقب می‌افتد.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با طرح این سوال که تاکنون کدام برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز۲۰ ساله برای شهر پیش‌بینی و کدام پروژه مهم عمرانی در شهر اجرا شده است، بیان کرد: حال که عزم شهردار بر اجرایی کردن این مسئله است اعضاء شورا باید با مجموعه شهرداری همراهی کنند.
 
رئیسی با بیان اینکه در بودجه سال آینده به درستی پروژه‌های عمرانی تعریف شده است، افزود: شهرداری اگر پروژه‌های عمرانی متعدد را تعریف و مطرح کرده است برای توسعه شهر و کمک به مردم است بنابراین اگر در دوره ششم شورای اسلامی افراد متخصص، جوان و خوش‌فکر ورود پیدا نکنند شهر به همین صورت پیش‌ می‌رود و قطعا مرکز استان از سایر شهرهای کشور عقب خواهد افتاد.
 
وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم در دوره پنجم شورای اسلامی مانع خیلی از دست‌درازی‌ها به بیت‌المال شده‌ام، تصریح کرد: این شهر نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد و این تغییر و تحول زمانی امکان‌پذیر است که به منشور گام دوم انقلاب از دیدگاه رهبری توجه کنیم و زمینه حضور نیروهای دلسوز شهر را در شورای ششم فراهم کنیم.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه در انتخابات دوره ششم شرکت نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: از همه متخصصین و دلسوزان شهر که می‌توانند در شکل‌ یری یک شورای تحول‌خواه موثر باشند دعوت به ورود به صحنه می‌کنم و از همه دلسوزان شهر، متخصصین مدیریت شهری و معتقد به برنامه‌محوری و عمل کردن به آن، و همچنین نخبگان فسادستیز و قانونمند ملتمسانه تقاضای ورود به این صحنه را دارم.
 
وی با بیان اینکه شاید سوال شود چرا بعد از این تجربه دوره پنجم به صحنه انتخابات شورا نمی‌آیم، گفت: قرار نیست همیشه من در شورا باشم اتفاقا اگر در دوره ششم شورای اسلامی بتوانم کمک به حضور نیروهای تازه نفس، متخصص، فسادستیز و پاک‌دست کنم و به شکل‌گیری یک تیم متخصص برای معرفی به جامعه کمک کنم بزرگترین خدمت را به شهر کرده‌ام چراکه اگر من در دور ششم کاندیدا شوم و چنین تفکری را دنبال کنم شائبه پست‌دوستی و ریاست‌طلبی، اصل کار را مخدوش می‌کند و عیار این حرکت ارزشمند را پایین می‌آورد.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اینکه کمبود پارکینگ در شهر به یک معضل تبدیل شده است، بیان کرد: رأیی که در کمیسیون بدوی صادر می‌شود نباید به راحتی در کمیسیون تجدیدنظر شکسته شود، چراکه همین امر موجب بروز مشکلاتی در زمینه پارکینگ‌ها شده است.
 
علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: طی ۳ سال گذشته یک میلیون و ۷۹۰ هزار پروانه ساختمانی صادر و ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار ساختمان ساخته شده که در این راستا ۶۰۰ مترمربع تخلف انجام شده است.
 
وی افزود: امسال ۲۰ الی ۲۵ درصد نقل و انتقالات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
 
توکلی با بیان اینکه هیچ مخالفتی برای تعریف پروژه نداریم اما برای تامین منابع درست این پروژه‌ها باید تدابیر لازم اتخاذ شود، ادامه داد: فروش زمین کار راحتی است اما باید در بودجه سال آینده میزان درآمد حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ و اجرای طرح ممیزی مشخص شود.
 
مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به تخفیف به مستاجرین بازار میلاد، پارکینگ‌داران و غرفه‌داران پایانه مسافربری شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار، مجموعه مدیریت شهری در راستای رفاه حال مستأجران شهرداری طرحی مبنی بر تخفیف اجاره بهاء را برای مستأجران در نظر گرفت که تعدادی از غرفه‌داران از این طرح جا ماندند و امروز اعضای شورای اسلامی با اعمال تخفیف در اجاره بهاء ۴ غرفه‌دار در پایانه مسافربری و مستاجر پارکینگ بازار میلاد به مدت ۲ ماه ابتدای سال ۹۹ موافقت نمودند.
 
حیدری با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: اگر به دنبال توسعه شهر هستیم باید بودجه‌ای که شهرداری پیش‌بینی کرده است را مصوب کنیم چراکه شهرداری در راستای درآمدزایی در بودجه سال آینده تمام موارد را مورد بررسی قرار داده است.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد افزود: اگر بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری افزایش نیابد چگونه می‌توان انتظار توسعه و پیشرفت شهر را داشته باشیم، ضمن اینکه کارشناسان بودجه باید از پیشنهاد خود دفاع کنند.
 
در ادامه امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد گفت: با توجه به اینکه برخی قنات‌های شهرکرد نیاز به لایروبی دارد می‌طلبد این امر در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به زمین‌های برگشت داده شده به بیت‌المال افزود: با کمک دستگاه قضا و مدیریت حقوقی شهرداری رای مربوطه صادر شد اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت که زمین‌ها را تحویل بگیریم و فقط طی نامه‌ای مباحث مربوط به این رای  مطرح شده است.
 
حیدر علیپور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در هر بودجه‌بندی باید قواعد و ضوابط مالی و افزایش درصدی مشخص و میزان رشد بودجه در چارچوب منطقی و قانونمند اعمال شود.
 
وی گفت: مخالف توسعه و پیشرفت نیستم و همه اعتقاد داریم که امکانات برای توسعه شهر باید فراهم و بودجه در تملک سرمایه‌ای افزایش یابد، اما افزایش بودجه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگو باشیم.
 
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ براساس نقطه نظرات متخصصین، اولویت‌بندی‌ها و پروژه‌محور بودن پیش‌بینی شده و از سوی اعضای شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است.
 
وی گفت: اگر موافق پیشرفت شهر، توسعه فضای سبز، برون‌سپاری امور و تحقق شهر هوشمند و اجرای پروژه‌های مناسب عمرانی هستیم باید در بودجه اعتبارات لازم پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 46912

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46912/گلایه-رئیس-شورای-اسلامی-عدم-تعیین-تکلیف-بودجه-آینده-برج-دوقلو-برخی-ها-دوست-ندارند-برج-ها-نتیجه-برسند-انتخابات-دوره-ششم-شرکت-نمی-کنم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir