کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حفظ منابع طبيعي جز آداب اسلامي است/ فضای سبز را با سهل انگاری از بین نبرید

17 اسفند 1399 ساعت 11:11

امام جمعه فارسان گفت: دين مبين اسلام بر حفظ محيط زيست و کاشت درخت و افزايش هواي پاک تأکيد کرده است.


حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان هم‌زمان با آغاز هفته درختکاري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: روز درخت‌کاري و آغاز هفته منابع طبيعي است دستورات دين اسلام همه‌جانبه نگر است، در دين اسلام همه مسائلي که مربوط به نياز بشر هست وجود دارد.
 
وي افزود: مسئله رسيدگي به طبيعت در دين اسلام از جايگاه و اهميت بالايي برخوردار است، ازآنجايي‌که ما در طبيعت زندگي مي‌کنيم و حيات ما متوقف بر اوست در روايات متعددي از اهل‌بيت عليهم‌السلام و آيات قرآن کريم بر حفظ طبيعت و رسيدگي به منابع طبيعي اعم از آب، خاک، هوا و امثال‌ذلک تأکيد شده است.
 
ملک پور تصريح کرد: بر مؤمنين بر احيا، حفظ و نگهداري نعم طبيعي تأکيد و سفارش شده است، يکي از آن چيزهايي که هوا را براي ما حفظ مي‌کند و از آلودگي‌ها نجات مي‌دهد درخت است. پيامبر اکرم (ص) مي‌فرمايند: اگر نهالي در دست يکي از شماست و در آستانه برپايي قيامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد.
 
وي بيان داشت: حفظ منابع طبيعي جز آداب اسلامي است و يکي از دستوراتي که اهل‌بيت عليهم‌السلام به ما دادند حفظ، نگهداري و استفاده بهينه از منابع طبيعي آب، خاک و هواست. يکي از مسائل بسيار مؤثر در حفظ خاک و هوا کاشت فضاي سبز، درخت‌کاري و نگه‌داري درخت است.
 
ملک پور اظهار داشت: مهم‌تر از کاشت درخت - حفظ و نگه‌داري آن است اما متأسفانه گاهي با بي‌توجهي فضاهاي سبز و محيط‌هاي درخت‌کاري شده را از بين مي‌برند و به امور ديگر مشغول مي‌شوند. منابع طبيعي جز امانت‌هاي الهي است و ما بايد با حفظ و نگهداري از آن، امانت‌دار خداي تعالي باشيم. برنامه‌ريزي‌هايي شود تا به‌وسيله آن در مناسبت‌هاي مختلف درخت کاشته شود.
 
امام‌جمعه فارسان افزود: نبايد فقط در روز درختکاري درخت کاشت و هرروز که براي کاشت درخت مناسب است بايد درخت کاشت و زمان‌هاي ديگر نيز به کاشت گياهان مناسب پرداخت تا اين عمل در طول سال انجام پذيرد.
 

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 46903

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46903/حفظ-منابع-طبيعي-جز-آداب-اسلامي-فضای-سبز-سهل-انگاری-بین-نبرید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir