کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

طرح بیمه اجباری مزارع پرورش آبزیان آغاز شد

16 اسفند 1399 ساعت 13:29

حمید رحیمی با اشاره به اجباری شدن بیمه پرورش آبزیان در سطح کشور گفت: اجرای طرح بیمه اجباری مزارع پرورش ماهی در استان در فصل زراعی جدید (اول مهرماه) آغاز و دستورالعمل به شیلات‌داران ابلاغ شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حمید رحیمی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجباری شدن بیمه پرورش آبزیان در سطح کشور گفت: اجرای طرح بیمه اجباری مزارع پرورش ماهی در استان در فصل زراعی جدید (اول مهرماه) آغاز و دستورالعمل به شیلات‌داران ابلاغ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت در بخش کشاورزی ازجمله فعالیت پرمخاطره‌ای است که به‌صورت مستمر، فعالان و تولیدات این بخش را با خسارت مواجه می‌کند، افزود: خطراتی ازجمله رانش زمین، زلزله، سرمازدگی، سیل، صاعقه، بیماری‌های نوظهور و یخ‌زدگی مزارع شیلات را تهدید می‌کند که بیمه کردن مزارع گامی برای کاهش خسارت شیلات‌داران است.
 
وی اظهار داشت: در راستای حمایت از شیلات‌داران از ابتدای سال زراعی جدید طرح بیمه اجباری مزارع پرورش آبزیان از مرحله تخم چشم‌زده تا مزارع پرورش ماهی آغاز شده است و تمامی مزرعه‌داران شیلات می‌توانند با در دست داشتن مجوز فعالیت و پروانه بهره‌برداری، با مراجعه به شعب بانک کشاورزی، شرکت خدمات بیمه و یا ادارات شهرستان و منطقه نسبت به بیمه کردن مزارع و آبزیان اقدام کنند تا کارشناسان در سریع‌ترین فرصت به واحدهای آنها مراجعه و براساس تعداد ماهیان و وزن ماهیان نسبت به بیمه کردن هر قطعه ماهی اقدام کنند.
 
رحیمی افزود: به‌منظور حمایت از پرورش‌دهندگان ماهی ۵۰ درصد حق بیمه در رابطه با ماهیان چشم‌زده تا وزن پنج گرم و ۶۰ درصد حق بیمه واحدهای پرورش ماهی توسط دولت پرداخت می‌شود و پرورش دهندگان ۴۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.
 
وی اظهار داشت: برف سنگین، رانش زمین، زلزله، سرما زدگی، سیل، صاعقه، طوفان، گرما زدگی و معدوم‌سازی استخرها در اثر بیماری نوظهور و معدوم ساختن استخرها با سایر بیماری‌ها و یخ‌زدگی زیرپوشش بیمه هستند.
 
رحیمی افزود : سال گذشته تنها ۲۳ واحد با حدود هفت هکتار با پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بیمه شده بود که بیش از ۱۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46902

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46902/طرح-بیمه-اجباری-مزارع-پرورش-آبزیان-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir