کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

مردم خریدهای اینترنتی را به‌صورت پس‌پرداخت انجام دهند/ قیمت‌های پایین، شگرد کلاهبرداران برای اغفال کاربران

14 اسفند 1399 ساعت 10:26

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: مردم توجه داشته باشند در همه آگهی‌هایی که در سایت دیوار و شیپور بارگذاری شده قبل از آنکه از صحت و سلامت کالای خریداری شده مطمئن نشدند هزینه را پرداخت نکنند و تا حد ممکن خریدها را به‌صورت پس‌پرداخت انجام دهند.


سرهنگ مرتضی عسکری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به قرارگیری در ایام پایانی سال اظهار کرد: ممکن است در این دوران شهروندان به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی قصد خرید به‌صورت اینترنتی را داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: مردم مراقب باشند که به‌هیچ‌وجه از کانال‌ها و صفحات اجتماعی خرید نکنند، مگر اینکه فرد فروشنده در کنار صفحه مجازی فروشگاه هم داشته و آدرس آن در پیج عنوان و فروشگاه مجازی را به‌عنوان مکمل ایجاد کرده باشد.
 
عسکری گفت: در خرید مجازی اگر گرداننده پیج یا کانال را کاملا بشناسیم مشکلی نخواهد داشت، اما همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشیم که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و با دیدن یک کالای ارزان سریع برای خرید آن اقدام نکنیم.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عرضه کالا با قیمت ارزان یکی از شگردهای مجرمان و کلاهبرداران سایبری است و در این شیوه فقط اسم کالا عرضه می‌شود و این راهی برای ا‌غفال شهروندان خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه توصیه می‌شود برای خرید مطمئن قبل از خرید کالا فروشگاه‌های معتبر با نماد اعتماد الکترونیک و دارای مجوزهای لازم شناسایی شوند ادامه داد: اگر از فروشگاه معتبری در فضای مجازی خریدی انجام شود و مشکلی برای خریدمان به وجود آید صاحب آن قطعا پشتیبانی‌های لازم را از ما خواهد داشت.
 
عسکری یادآور شد: مردم توجه داشته باشند در همه آگهی‌هایی که در سایت دیوار و شیپور بارگذاری شده قبل از آنکه از صحت و سلامت کالای خریداری شده مطمئن نشدند هزینه را پرداخت نکنند و تا حد ممکن خریدها را به‌صورت پس‌پرداخت انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری کسب و کارهایی راه‌اندازی شده است و کالاهایی را به هم‌استانی‌ها ارائه می‌کنند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در جهت کمک به رونق کسب و کارهای اینترنتی استان و همچنین فراهم ساختن خدمات بهتری برای مردم، خریدها از اپلیکیشن‌های استانی  صورت گیرد.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: خرید از اپلیکیشن‌های استانی این امکان را فراهم می‌سازد که کالا سریع‌تر به دستشان برسد و امکان چانه‌زنی و تعویض را هم برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46884

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46884/مردم-خریدهای-اینترنتی-به-صورت-پس-پرداخت-انجام-دهند-قیمت-های-پایین-شگرد-کلاهبرداران-اغفال-کاربران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir