کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت بیشترین سن‌زدگی در شهرکرد و لردگان/ اجرای طرح مبارزه با جوندگان مضر در بیش از ۳۰۰۰ هکتار

13 اسفند 1399 ساعت 12:18

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان‌های لردگان و شهرکرد بیشترین سطح سن‌زدگی را دارند گفت: بهره‌برداران حتی‌الامکان در اراضی کم‌بازده خصوصا در دامنه‌ها کشت نکند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند کاهشی سطح خسارت سن غلات در این استان اظهار کرد: روند آلودگی و سطح خسارت سن غلات در استان در مجموع کاهشی بوده است و درصد سن‌زدگی در غلات در حال نزول است.
 
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های لردگان و شهرکرد بیشترین سطح سن‌زدگی را دارند افزود: بهره‌برداران حتی‌الامکان در اراضی کم‌بازده خصوصا در دامنه‌ها کشت نکند و درصورت کشت با نظر کارشناسان سمپاشی علیه مراحل مختلف سن غلات صورت پذیرد.
 
شبانی به کمترین سطح آلودگی آفت سن در استان اشاره کرد و گفت: بازدیدهای مکرر و چندمرحله‌ای کارشناسان در طول سال، رعایت زمان دقیق سمپاشی و عوامل اقلیمی باعث کنترل این آفت در شهرستان فارسان شده است.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: طرح مبارزه با جوندگان مضر درسطح 3 هزار و 800 هکتار از مزارع کشاورزی استان اجرا شد.
 
شبانی تاکید کرد: جوندگان مضر ازجمله عوامل خسارت‌زای عمده محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند که ازجمله موش مغان، موش ورامین، موش کور و... است که هر ساله در مزارع و باغات استان باعث خسارت می‌شود.
 
وی به چالش‌های مبارزه با آفات در مزارع استان اشاره کرد و گفت: خرده‌مالکی مزارع، افزایش قیمت سموم و هزینه‌های سمپاشی، مزارع کم‌بازده و رها شده و تداوم خشکسالی از چالش‌های این بخش است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46874

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46874/ثبت-بیشترین-سن-زدگی-شهرکرد-لردگان-اجرای-طرح-مبارزه-جوندگان-مضر-بیش-۳۰۰۰-هکتار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir