کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای مقابله با شیوع کرونای انگلیسی صورت گرفت

تعطیلی کلیه مراکز گردشگری در سامان/ با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود

13 اسفند 1399 ساعت 10:44

فرماندار شهرستان سامان گفت: تمامی اماکن گردشگری در مدت اعلام شده توسط ستاد کرونای مرکز استان به‌صورت کامل تعطیل است و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.


کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این شهرستان به دلیل وجود ۶۴ کیلومتر رودخانه زاینده‌رود، حدود ۲۰ هزار هکتار سطح باغات و اماکن تفریحی و گردشگری که در سطح آن واقع شده است در دوران قبل از کرونا سالیانه پذیرای ۲ تا ۳ میلیون گردشگر بوده است.
 
وی با بیان اینکه اخیرا به دلیل شرایط پیش آمده و محدودیت‌های ناشی از کرونا اقدامات بسیاری صورت گرفته است یادآور شد: آنچه که برای ما کار را دشوار می‌کند هم‌مرزی این شهرستان با سه شهرستان استان اصفهان است.
 
اکبریان بیان داشت: بیش از ۱۱ راه اصلی و فرعی این شهرستان‌ها را با سامان مرتبط می‌سازد، از طرفی هم‌مرزی با شهرستان‌های شهرکرد و بن نیز وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: طی جلسه‌ای که در شهرستان برگزار شد تصمیماتی درخصوص گردشگری اتخاذ شده است و تمامی اماکن گردشگری در مدت اعلام شده توسط ستاد کرونای مرکز استان به‌صورت کامل تعطیل خواهد بود.
 
فرماندار سامان با اشاره به تعطیلی کلیه باغات گردشگری و فعالیت رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر ادامه داد: بیش از ۹۰ خانه مسافر در شهرستان سامان در این دو هفته کاملا تعطیل خواهند بود و علیه افرادی که تخطی یا تخلف کنند با عنوان به خطر انداختن سلامت عمومی جامعه در محاکم قضایی اعلام جرم خواهد شد.
 
وی ادامه داد: سلامت مردم اولویت اول ما است و با وجود اینکه شرایط اقتصادی مردم را درک می‌کنیم اما چاره‌ای جز این نخواهیم داشت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کنیم.
 
فرماندار سامان خاطرنشان کرد: به ما اجازه مسدود کردن مسیرها داده نشده است اما با پلاک‌های مربوط به استان خوزستان علاوه‌بر جریمه به‌صورت ویژه برخورد خواهد شد چون باتوجه به قوانین وضع شده حضور این افراد در چهارمحال و بختیاری به‌نوعی یک جرم آگاهانه خواهد بود.
 
اکبریان با بیان اینکه  هنوز برای ایام نوروز درخصوص محدودیت‌ها ابلاغ نداشتیم گفت: آنچه که مسلم است نوروز امسال هم مثل سال گذشته به‌دور از دید و بازدیدها و مسافرت‌ها برگزار خواهد شد و مردم هم امسال را تحمل کنند تا ان شاالله سال آینده نوروزی عادی را داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 46872

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46872/تعطیلی-کلیه-مراکز-گردشگری-سامان-متخلفان-بدون-اغماض-برخورد-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir