کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوله بری و سوخت بری؛ قصه پرغصه/نا کارامدی مدیریتی واقعه سراوان را رقم زد

10 اسفند 1399 ساعت 13:26

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که در سراوان افتاد و سبب، دردها و رنجش مردم عزیز ما شد به خاطر ناکارامدی مدیریتی و متاسفانه عدم انجام مسئولیت های جدی در حوزه محرومیت زدایی و رفع اسیب های اجتماعی در مناطق مرزنشین ما بود.


احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: ایران اسلامی همیشه حامی جامعه محروم و مستضعف جامعه بوده ، یکی از مسائل بحث مرزنشینان و و کوله برهایی هستند که در اوج سختی و مشکلات جهت ارزاق و کسب روزی مجبور می شوند کار کوله بری را انجام دهند.

وی تصریح کرد:  در یک فرمایشی مقام معظم رهبری وقتی در خصوص مبارزه با قاچاق و کالا سختن می گفتند تصریح کردند که منظور ما از بحث قاچاق کالا بحث تمرکز و بحث کوله بری این نیست شما برای مبارزه با قاچاق و  ورودی مبادی قانونی و گمرک ها و بر روی مرزهای گسترده ای که شبکه ها  و دستگاه ها از موقعیت های رانتی خود استفاده می کند متمرکز شویم.

راستینه  با اشاره به اینکه قصه کوله بری یک قصه پر غصه ای است که مرزنشینان با غیرت ما برای برای ارزاق و کسب روزی مجبورند این کار را  انجام دهند  عنوان کرد:  اگر اشتغال در ان مناطق توسعه پیدا کند خیلی از معضلات اجتماعی کاهش پیدا می کند .

وی یادآور شد:  سپاه همواره نشان داده که در توسعه اشتغال با  تمرکز  بر مناطق محروم و مستضعف جامعه و کمک برای کاهش اسیب های اجتماعی همواره پیشگام بوده  است.

راستینه افزود:   دستگاه های متعدد با نگاه دقیق به این حرکت نهادی سپاه  از ان درس می گرفتند و در راستای رفع محرومیت و رفع مشکلات اجتماعی مرزنشینان اهتمام  ورزند.

وی خاطر نشان کرد: امروز سپاه پاسداران در مرزهای جمهوری اسلامی  با تشکیل گروه های مردمی برداشت کرده تا بحث اشتغال و اسیب های اجتماعی را به حداقل برساند،  اما متاسفانه عدم توجه و عدم انجام مسئولیت توسط دستگاه های مختلف سببب شده که زحمات ارزشمند سپاه کمتر در چشم دیده شود.

راستینه اظهار کرد: اتفاقی که در سراوان افتاد و سبب،  دردها و رنجش مردم عزیز ما شد به خاطر ناکارامدی مدیریتی و متاسفانه عدم انجام مسئولیت های جدی در حوزه محرومیت زدایی و رفع اسیب های اجتماعی در مناطق مرزنشین ما بود که باید اولویت برای رفع این اسیب ها متمرکز شود و بصورت جدی برای کاهش  درهاد های مردم و رفع بیکاری در آن مناطق بصورت جدی کار کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی امادگی دارد در راستای کمک به حل مشکل اشتغال و اسیب های حاضر در مناطق مرزنشین به دولت در این خصوص کمک کند و ما به نمایندگان سخت کوش تمام استان های مرزنشین و و مردم عزیز سیستان بلوچستان اعلام امادگی کرده ایم  که هر کمکی از دست ما بر اید دریغ نکنیم.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 46842

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46842/کوله-بری-سوخت-قصه-پرغصه-نا-کارامدی-مدیریتی-واقعه-سراوان-رقم-زد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir