کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

ایجاد شهرک بادام با جدیت تمام دنبال شود/اتاق بازرگانی برای احیاء شهرک بادام تخصصی تر ورود پیدا کند

10 اسفند 1399 ساعت 8:35

حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان موضوع شهرک بادام و انجمن این شهرک را جدی تر دنبال کنند و تخصصی تر جهت احیای آن گام بردارند.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری  در جلسه ای که بمنظور رسیدگی به مشکلات موجود در بحث ارز آوری و صادرات بادام در شهرستان سامان با حضور فرماندار این شهرستان و مدیر کل گمرک و رئیس اتاق بازرگانی استان و اعضای شورای اسلامی شهرستان سامان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد گفت هدف از برگزاری این جلسه حل مشکل باغداران شهرستان سامان و رسیدن به یک جمع بندی کلی جهت استفاده از پتانسیل تولید بادام در این شهرستان است بگونه ای که سوداوری تولید بادام متوجه مردم شهرستان سامان باشد.

رضایی سرپیری افزود: باید مسئولین امر شرایط را بگونه ای مهیا کنند که دست دلالان بیگانه قطع و نتیجه و سود مثبت متوجه باغداران شهرستان سامان باشد.

وی خاطر نشان کرد:  اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان موضوع شهرک بادام و انجمن این شهرک را جدی تر دنبال کنند و تخصصی تر جهت احیای آن گام بردارند.

رضایی سرپیری با اشاره به مصوبات جلسه گفت: با توجه به اینکه مقرر شد تولید مزارع بادام میانگین  گیری شود تا تولید بادام به صورت دقیق براورد و اعلام شود ، متولیان امر باید  در اجرای این مهم اهتمام ورزند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:  امار صادرات بادام از استان باید توسط متولیان امر بررسی و اصلاح ، که اختلاف فاحش در آمار تولید و صادرات  رفع شود.

رضایی سرپیری افزود:  از دیگر مصوبات جلسه طرح موضوع چگونگی صادرات بادام از استان چهارمحال و بختیاری است که مقرر شد موارد در کمیته تخصصی شورای گفت گوی  بخش خصوصی و دولت مطرح  وراهکارهای مطلوب جهت رفع مشکلات این صنعت اتخاذ شود، همچنین اداره گمرک استان عوامل صادرات بادام این استان از طریق گمرک سایر استانها را بررسی کند.

وی در پایان اذعان داشت:  پس از رسیدن به اتفاق نظر در خصوص میزان تولید و صادرات بادام استان از سوی اتاق بازرگانی،  کلاس های اموزشی ویژه برای تولید کنندگان بادام در شهرستان سامان در دستور کار قرار می گیرد،  همچنین باید جلسه دوم جهت بررسی مصوبات این جلسه متعاقباً برگزار شود .

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 46833

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46833/ایجاد-شهرک-بادام-جدیت-تمام-دنبال-شود-اتاق-بازرگانی-احیاء-تخصصی-تر-ورود-پیدا-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir