کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تحقق اهداف اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

6 اسفند 1399 ساعت 12:11

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مقایسه میزان دسترسی استان نسبت به اهداف مورد انتظار طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از موفقیت چشمگیر این دانشگاه در تحقق اهداف طرح خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کاهش موارد بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه را از اهداف طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اظهار کرد: این میزان در چهارمحال و بختیاری به ۵۱.۵ درصد رسیده است.
 
وی تصریح کرد: کاهش موارد بستری حداقل به میزان ۵۰ درصد در سه ماه از دیگر اهداف اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که این شاخص نیز در استان به میزان ۸۵ درصد کاهش داشته است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری کاهش موارد فوتی حداقل به میزان ۲۰ درصد در یک ماه و کاهش موارد فوتی حداقل به میزان ۴۰ درصد در سه ماه را از دیگر اهداف طرح برشمرد و ادامه داد: این دو شاخص نیز در استان ۲۸.۷ و ۸۴.۲ درصد گزارش شده است.
 
جزایری در ادامه به عملکرد تیم‌های رهگیری، حمایتی و نظارتی اشاره کرد و افزود: با تشکیل ۴۵۴ تیم رهگیری متشکل از یک هزار و ۷۳۹ عضو، ۱۳ هزار و ۷۹۳ فرد در معرض تماس نزدیک با بیمار مبتلا به کرونا رهگیری شدند.
 
وی، تعداد تست های Pcr انجام شده برای این افراد را ۷۲۳ مورد اعلام و از ارجاع ۴۹۲ نفر به مراکز منتخب استان خبر داد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: همچنین تیم‌های رهگیری برای ۱۳ هزار و ۵۹۰ نفر تست سریع کووید ۱۹ انجام دادند که نتیجه تست یک هزار و ۳۱۰ نفر مثبت اعلام شد.
 
جزایری در انتها گفت: ۱۲۸ تیم مراقبت در منزل متشکل از ۲۹۱ عضو تا دومین روز از اسفندماه ۹۹ از ۴ هزار و ۵۴۷ نفر در منزل مراقبت و نسبت به ارجاع ۹۱ بیمار به بیمارستان ها اقدام نموده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
به گفته وی، این تیم ها نیز برای ۷۶ نفر از افراد معرفی شده تست Pcr انجام دادند.
جزایری گفت: همچنین با انجام تست سریع کووید ۱۹ برای یک هزار و ۵۷۴ نفر نتایج تست ۲۹۸ نفر مثبت اعلام شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین طی این مدت، ۱۴۱ تیم نظارتی شامل ۴۴۷ عضو ، پنج هزار و ۳۶۲ بازدید مشترک بعمل آورده اند که در نتیجه آن ضمن صدور چهار هزار و ۶۴ اخطار ، ۴۶۷ مورد پلمپ مراکز متخلف صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ۴۵۶ تیم حمایتی متشکل از یک هزار و ۵۴۴ عضو در سطح استان تشکیل شده است افزود: در مجموع هشت هزار و ۸۰۶ فرد آسیب پذیر توسط این تیم ها مورد حمایت قرار گرفتند.
جزایری در ادامه از شناسایی ۱۰۰ درصدی سالمندان استان خبر داد و افزود: طی این مدت ۹۵ درصد سالمندان استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


کد مطلب: 46808

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46808/موفقیت-دانشگاه-علوم-پزشکی-شهرکرد-تحقق-اهداف-اجرای-طرح-سردار-شهید-حاج-قاسم-سلیمانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir