کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

اینجا اینترنت خط نمی‌دهد/ نبود تجهیزات معضل اصلی در رفع مشکل اینترنت در روستاهای چهارمحال و بختیاری

3 اسفند 1399 ساعت 11:47

بسیاری از روستاهای چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در مناطق دورافتاده از نبود اینترنت رنج می‌برند، این مشکل زمانی حادتر شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا دانش‌آموزان و دانشجویان مجبور شدند سر کلاس‌های مجازی حاضر شوند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ با شیوع بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌های تعطیل و آموزش به بستر فضای مجازی وارد شد که در همان ابتدا باعث بروز مشکلاتی برای برخی از دانش آموزان و دانشجویان به‌ویژه آن‌هایی شد که در مناطق دورافتاده و روستاها در حال تحصیل بودند.

روستاهای چهارمحال و بختیاری نیز از مشکل نبود اینترنت در امان نبودند، در روستایی که حتی کلاس درس مناسبی نداشت حالا دانش آموزان باید با گوشی هوشمند و اینترنت در سر کلاس حاضر می‌شدند، امری محال و نشدنی.

نبود اینترنت در برخی روستاهای دورافتاده استان چهارمحال و بختیاری باعث کوچ و مهاجرت موقت برخی دانشجویان نیز شد، این دانشجویان مجبور شدند برای آنکه بتوانند بر سر کلاس مجازی حاضر شوند و از آنجایی که محل سکونتشان اینترنت مناسب نداشت، به شهرها آمده و با اجاره خانه از خدمات اینترنتی در شهرها استفاده کنند.

مسؤولان امر، نبود تجهیزات برای توسعه زیرساخت‌های اینترنت را دلیل اصلی برای نبود این مهم در روستاهای دورافتاده چهارمحال و بختیاری عنوان می‌کنند و امیدوارند حداقل سال آینده بتوانند با تأمین این تجهیزات اینترنت را به روستاها برسانند.


رنج دانش آموزان و دانشجویان دهستان شلیل از نبود اینترنت


محمدی دهیار شهرک محمدیه بخش میانکوه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دهستان شلیل دارای ده روستا و جمعیتی معادل 10 هزار نفر است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دهستان شلیل ۸۰۰ نفر هستند که با شیوع بیماری کرونا مجبور به استفاده از اینترنت برای ادامه تحصیل شدند.

دهیار شهرک محمدیه بخش میانکوه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانش‌آموزان این دهستان از نبود اینترنت و خدمات اینترنتی رنج می‌برند، لذا از مسؤولان تقاضا داریم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

محمدی اضافه کرد: دهستان شلیل بالغ‌بر ۵۰ دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاهی دارد که با توجه به وضعیت نامطلوب اینترنت و آموزش مجازی دانشگاه‌ها مجبور به مهاجرت و اجاره منازل در شهرها شده‌اند .

وی بیان کرد: در دنیای امروز و با توجه به شرایطی که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا با آن مواجه هستیم اینترنت به یکی از نیازهای اولیه زندگی تبدیل شده است.


به‌محض تأمین تجهیزات، اینترنت به مناطق دورافتاده می‌رسد


محمدرضا کوهی مدیر ارتباطات سیار استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که برای رفع مشکل اینترنت در دهستان شلیل و دیگر روستاهایی که اینترنت ندارند با آن مواجه هستیم کمبود تجهیزات است.

وی ادامه داد: اجرایی فیبر نوری در منطقه انجام شده و منتظریم تا دیگر تجهیزات موردنیاز برای انتقال اینترنت به این منطقه محیا شود.

مدیر ارتباطات سیار استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از تجهیزات زیرساختی جهت انتقال اینترنت از خارج از کشور وارد می‌شود که این روزها با مشکلاتی مواجه شده است.

کوهی اضافه کرد: تنها دهستان شلیل نیست که با معضل نبود اینترنت مواجه است بلکه مناطق و روستاهای دیگر در چهارمحال و بختیاری نیز این مشکل را دارند، روستاهای بسیاری در این استان با نبود اینترنت یا اختلال در آن مواجه هستند.

وی تأکید کرد: منتظریم تا تجهیزات موردنیاز جهت انتقال اینترنت در چهارمحال و بختیاری تأمین شود تا سریعاً نسبت به این مهم اقدام کنیم.

انتهای پیام/1031ج

 


کد مطلب: 46775

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46775/اینجا-اینترنت-خط-نمی-دهد-نبود-تجهیزات-معضل-اصلی-رفع-مشکل-روستاهای-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir