کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان شهرکرد خبر داد

تعطیلی یا باز بودن بازار منوط به وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری

2 اسفند 1399 ساعت 13:38

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در حال حاضر چیزی درخصوص تعطیلی بازار مشخص نیست و همه‌چیز بستگی به وضعیت کرونا در استان دارد، باید تلاش کنیم وضعیت بیماری از اینکه هست بدتر نشود.


عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: یکی از فاکتورهایی که در طرح اعمال محدودیت‌ها از آذرماه لحاظ و بر اساس رنگ‌بندی هر شهرستان اجرایی شد، محدودیت‌های تردد شبانه بود.

وی با اشاره به اینکه همچنان در حوزه درون‌شهری محدودیت‌های تردد شبانه لحاظ می‌شود، گفت: در حال حاضر علی‌رغم آنکه چهارمحال و بختیاری به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد اما همچنان اعمال محدودیت‌های تردد، به‌صورت شبانه در این استان از ساعت 21  تا 3 بامداد لحاظ می‌شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: صنوف می‌توانند به فعالیت خود را ادامه دهند اما باید ترددهای خود را مدیریت کنند تا ضمن اینکه انجام فعالیت خود در بحث تردد دچار مشکل نشوند، چراکه نیروی انتظامی ترددهای غیرضروری به‌ویژه در خیابان‌های اصلی شهر مثل بلوار کاشانی را  جریمه می‌کند.

ارژنگ ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که به لحاظ بیماری کرونا در استان‌های هم‌جوار وجود دارد باید به‌گونه‌ای شرایط را کنترل کنیم که در آینده به‌خصوص در ایام پایانی سال با پیک جدید این بیماری مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از شهرستان‌های استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و با توجه به مراوداتی که بین مردم چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان وجود دارد و ترددهایی که بین این دو استان انجام می‌شود، تهدید خیز مجدد بیماری کرونا برای این استان نیز وجود دارد .

فرماندار شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: در آستانه شب عید نگرانی‌هایی در بین اصناف مبنی بر تعطیلی صنوف در آخر سال وجود دارد، ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه‌چیز بستگی به وضعیت کرونا در استان دارد، باید تلاش کنیم وضعیت بیماری از اینکه هست بدتر نشود.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح ابلاغی برای تعطیلی اصناف همه‌چیز تعریف شده و بستگی به رنگ‌بندی شهرستان‌ها دارد، اگر وضعیت شهرستانی نارنجی یا قرمز شود باید محدودیت‌های مربوط به این رنگ‌ها اعمال شود.

ارژنگ یادآور شد: تالارهای پذیرایی اجازه دو ساعت فعالیت دارند اما باید فعالیت خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که افرادی که در جشن شرکت کرده‌اند و از سالن بیرون می‌آیند مشمول قانون ممنوعیت تردد نشده و جریمه نشوند، ساعت پایان مراسم در سالن‌های پذیرایی باید قبل از ساعت 9 شب باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر فعال هستند و نیروی انتظامی از طریق تسلیم برگ جریمه به‌صورت حضوری و فیزیکی اعمال قانون می‌کند.

وی تأکید کرد: محدودیت‌های تردد صرفاً مخصوص مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیست و در سایر شهرهای استان نیز محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 46765

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46765/تعطیلی-یا-باز-بودن-بازار-منوط-وضعیت-کرونا-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir