کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیر خط انتقال نفت مارون پاکسازی نشد / نفوذ آلودگی های نفتی به سفره های آب زیر زمینی در پی بارندگی های اخیر

2 اسفند 1399 ساعت 8:53

نائب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: قسمتی از مسیر اصلی خط انتقال نفت مارون اصفهان در بخش میانکوه که بخاطر صعب‌العبور بودن آن نقطه توسط شرکت مذکور پاک سازی نشده و با بارندگی اخیر آلودگی ها به سفره های آب زیر زمینی نفوذ کردند.


فاضل حدادی نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل و عضو شورای اسلامی شهر سرخون در گفتگو با جهانبین نیوز ؛  با اشاره به بی اعتنایی مدیر خط لوله انتقال نفت ایران منطقه اصفهان نسبت به عواقب ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در منطقه میانکوه خاطرنشان کرد: این همه ابراز همدردی در جلسات شهرستانی و استانی تسلی خاطر مردم رنج دیده منطقه میانکوه نیست چرا که قسمتی از مسیر اصلی خط انتقال نفت مارون اصفهان در بخش میانکوه که بخاطر صعب‌العبور بودن آن نقطه توسط شرکت مذکور پاک سازی نشده و با بارندگی اخیر آلودگی ها به سفره های آب زیر زمینی نفوذ کردند.

وی افزود: این کوتاهی های مسئولین شرکت نفت محرومیت مردم بخش میانکوه را روز به روز بیشتر می کند و بدلیل پائین آمدن میزان درآمد مردم موجبات تعطیلی شعبه بانک صادرات بخش میانکوه را فراهم کرده.

حدادی گفت: شرکت نفت تا الان مطالبات مردم را پرداخت نکرده وبا توجه به اینکه خیلی خسارات اثبات شده ولی بلاتکلیف مانده . دیگر مردم ما طاغت این همه کم مهری و کم لطفی را ندارند و بعد از گذشت چهار دهه عواقبی جز راکد شدن اقتصاد و درآمد و مهاجرت به دنبال نداشته.

حدادی تصریح کرد: شرکت نفت به صورت تشریفاتی خسارات شیلات داران را تا حدودی پرداخت  کرد اما نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان تا کنون اقدام نشده است.
 
وی افزود :دستگاه های اجرای ذی ربط نسبت به برآورد خسارت دستگاه متبوع خود در پی حادثه آتش سوزی لوله نفت مارون اقدام نموده و نسبت به دریافت آن از شرکت نفت اقدام  کند لذا باید این تعهد را به مردم دهند که مبلغ دریافتی را جهت حل مشکلات مردم همین منطقه صرف نماید که پیشنهاد می شود در منطقه بیمارستانی را احداث کند.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به خسارات وارده بر شیلات و مزارع در بخش میانکوه گفت: چه کسی خسارت سلامتی افراد این منطقه را می دهد خانواده ای که فرزندش از آب نفتی استفاده می کند چگونه باید خسارت دریافت کند ؟
 
وی افزود: با توجه به تاکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه‌قضاییه پیگیری های زیادی در استان برای حل این مشکل صورت گرفته، اما متأسفانه تا کنون هیچ اقدامات مثبتی انجام نشده ، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با مسولین دخیل در این معضل در خصوص سهل انگاری هایی که در این زمینه داشتند برخورد کنند که قطعا با توان و پیگیریهایی که حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی دارند این اتفاق رخ میدهد.

حدادی در پایان گفت: لازم میدانم از پیگیری های استاندار، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، نماینده مردم شهرستان اردل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان اردل بابت پیگیری های مکرر در رابطه با این موضوع تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 46760

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46760/مسیر-خط-انتقال-نفت-مارون-پاکسازی-نشد-نفوذ-آلودگی-های-نفتی-سفره-آب-زیر-زمینی-پی-بارندگی-اخیر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir