کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد راستیه؛

به دنبال تعریف پایه‌های جدید مالیاتی در بودجه سال 1401 هستیم

30 بهمن 1399 ساعت 14:57

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تعریف پایه‌های جدید مالیاتی در سال 1401 در بودجه هستیم، تا با حذف بخشی از این مالیات که مربوط به واحدهای تولیدی است دست و پای تولیدکنندگان بازتر شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در آیین جشن تولد واحدهای صنعتی راکد راه اندازی مجدد در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با تعاملی که بین دولت و مجلس صورت گرفت، توافقات مناسبی در بودجه سال 1400 انجام شد و مطمئنا بودجه سال آینده نسبت به امسال اشکالات کمتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 کم کردن وابستگی به نفت و کاهش کسری تراز عملیاتی مورد توجه بود، گفت: مجلس مُصر به تک نرخی شدن ارز بود اما در جلسه روز گذشته، در سرجمع و با تعاملی که بین دولت و مجلس ایجاد شد، مقرر شد ارز در سال آینده تک نرخی نشود و 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی حفظ شود.

راستینه افزود: تک نرخی بودن ارز باید اصلاح شود تا در واردات کالا به‌ویژه اقلام ضروری زندگی مردم رانت و تخلف ایجاد نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال تعریف پایه‌های جدید مالیاتی در بودجه هستیم، ادامه داد: با حذف بخشی از این مالیات که مربوط به واحدهای تولیدی است می‌توان کمک بسیاری به این تولیدکنندگان کرد.

وی عنوان کرد: به دنبال توسعه و تقویت رابطه اقتصادی بین چهارمحال و بختیاری و استان آذربایجان هستیم و سند تفاهم‌نامه مربوطه فی ما بین این دو استان منعقد شده است.

راستینه خاطرنشان کرد: درخصوص 10 پروژه بزرگ اقتصادی و تولیدی مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران ملی صورت گرفته است و عقد قراردادهای مربوطه در این خصوص در اسرع وقت انجام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 46753

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46753/دنبال-تعریف-پایه-های-جدید-مالیاتی-بودجه-سال-1401-هستیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir