کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر صمت مطرح کرد

احیاء و راه‌اندازی بیش از 1000 واحد صنعتی راکد در کشور

30 بهمن 1399 ساعت 14:32

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال احیا یک هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور پیش‌بینی شده بود که از این تعداد راه‌اندازی مجدد یک هزار و 300 مورد محقق شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین جشن تولد واحدهای صنعتی راکد راه اندازی مجدد در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در کنار صنایع این استان باید توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی نیز در دستور کار باشد تا در بحث اشتغال این استان گام موثری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 360 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: این نشان از یک آغاز برای صعود این استان برای صنعتی شدن، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده است.

صادقی با بیان اینکه احیا واحدهای راکد در کشور از سال 98 جزء برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت، افزود: امسال احیا یک هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور پیش‌بینی شده بود که از این تعداد راه‌اندازی مجدد یک هزار و 300 مورد محقق شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سهم استان چهارمحال و بختیاری از واحدهای راکد در سال 99 هشت مورد بود که خوشبختانه 20 واحد راه‌اندازی مجدد شدند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی در 40 سال گذشته به سر می‌برد و دو چالش تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و همچنین بیماری منحوس کرونا مراکز اقتصادی را بشدت تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: اما علی رغم همه این مشکلات در 10 ماه گذشته، واحدهای صنعتی بیش از 8 درصد رشد داشتند که به دنبال آن 5 هزار و 700 واحد با 170 هزار میلیارد تومان مجددا راه‌اندازی شدند تا 107 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

صادقی خاطرنشان کرد: در صدور جواز تاسیس احداث واحدهای تولیدی در کشور نیز شاهد رشد 40 درصدی بودیم، در همین راستا بیش از 32 هزار فقره جواز تاسیس صادر شد، شاید کمتر از یک‌سوم این جوازها به بهره‌برداری برسند اما جای امیدواری است که هنوز این اراده در بین مردم وجود دارد که به سمت تولید پیش بروند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: به جهت حمایت از تولید داخل و کاهش واردات کالا از کشورهای دیگر، ورود بیش از 2 هزار و 500 ردیف تعرفه به ارزش 4 میلیارد دلار به داخل کشور از سوی وزارت صمت ممنوع شد.

وی با تاکید براینکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا کمتر از 20 هزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شد، یادآور شد: با گذشت زمان، ایران از یک واردکننده ماسک، علاوه بر تولیدکننده این کالا، تبدیل به یک سازنده ماشین آلات تولید ماسک شد؛ در چهارمحال و بختیاری بیش از 25 ماشین ساخت ماسک تولید شد.

صادقی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 14 میز ساخت داخل با ارزبری 3 میلیارد و 200 میلیون دلار برگزار و بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون دلار این رقم تاکنون محقق شده است، تصریح کرد: برش استانی این طرح تهیه و ظرفیت هر استان نیز مشخص شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نزدیک به 8 هزار واحد صنعتی فعال، نیمه فعال و راکد پروانه بهره‌برداری دارند، افزود: در وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه بهین‌یاب راه‌اندازی شده است که طرح‌های نیمه تمام را شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند تا بتوان سرمایه را به سمت این واحدها هدایت کرد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 46752

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46752/احیاء-راه-اندازی-بیش-1000-واحد-صنعتی-راکد-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir