کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد

تحقق صادرات 41 میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری

29 بهمن 1399 ساعت 13:33

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات 41 میلیون دلار کالا در 10 ماه گذشته از مبادی این استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل الله دادی مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری در بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی 10 ماه گذشته 41 میلیون دلار صادرات کالا از این استان محقق شده است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: آینده تجارت دنیا در آسیا است اين یعنی اگر می‌خواهیم از این قافله تجاری عقب نمانیم باید زیرساخت‌های گمرک در کشور را فراهم کرده و آن‌ها را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت‌های گمرک در کشور باید از پیشران‌های آینده تجاری همچون موقعیت سرزمینی، موقعیت جغرافیایی و... استفاده کنیم، افزود: در حال حاضر 90 درصد تجارت جهان از طریق دریا انجام می‌شود و ایران حدود 3 هزار کیلومتر مرز آبی دارد.

الله دادی با بیان اینکه در بحث رشد علم و تکنولوژی کارهای صورت گرفته است اما کافی نیست و بسیار ضعیف است، ادامه داد: در مقوله گمرک باید تجارت را تسهیل کنیم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فرآیند گمرک باید الکترونیکی، هوشمند و مجازی شود تا فرآیند تجارت تسهیل شود، در حال حاضر 100 درصد این فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: سازمان تجارت جهانی اعلام کرده به ازای هر روز ماندگاری کالا در گمرک 1 درصد به قیمت کالاها اضافه می‌شود، این افزایش باعث رشد قیمت در واحد تولیدی و درنهایت در بازار می‌شود.

الله دادی کم بودن تنوع اقلام صادراتی در چهارمحال و بختیاری، کم بودن صادرکنندگان جدید در این استان و کم بودن تنوع کشورهای هدف صادرات محصولات استان را ازجمله مشکلات و موارد مهم در صادرات این استان دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در حال حاضر 70 درصد صادرات محصولات استان به کشور عراق صورت می‌گیرد که بسیار خطرناک و شکننده است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 46741

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46741/تحقق-صادرات-41-میلیون-دلار-کالا-گمرک-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir