کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم در مجلس؛

مردم چهارمحال و بختیاری نمی شود حرکت آب را ببینند اما حق برداشت نداشته باشند/ما با انتقال آب مخالف نیستیم ما بر عدم عدالت مخالفیم

29 بهمن 1399 ساعت 10:18

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که چهارمحال و بختیاری 11 درصد منابع آب کشور را دارد اما مردم مظلوم ان استان از از آب شرب هم بی بهره هستند ، بعد از سالیان سال یک خط انتقال اب برای این استان تعریف شد که متاسفانه بعد از 13 سال نهایی نشده و منطقه ابگیر ان به دلایل واهی هرزگاهی دستخوش مباحث اجتماعی قرار می گیرد در حالی که انتظار ما از استان های همجوار این است که مسئله آب را به عنوان یک مسئله ملی با نگاه به حقوق مردم استان های مبدا عنایت کنند .


به گزارش  جهانبین نیوز ؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز امید ما به مجلس انقلابی این است که نمایندگان انقلابی با نگاه به عدالتخواهی که آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است رفتار کنند .

وی با اشاره به اینکه وقتی که چهارمحال و بختیاری 11 درصد منابع آب کشور را دارد اما مردم مظلوم ان استان از از آب شرب هم بی بهره هستند تصریح کرد: بعد از سالیان سال یک خط انتقال اب برای این استان تعریف شد که متاسفانه بعد از 13 سال نهایی نشده و منطقه ابگیر ان به دلایل واهی هرزگاهی دستخوش مباحث اجتماعی قرار می گیرد در حالی که انتظار ما از استان های همجوار این است که مسئله آب را به عنوان یک مسئله ملی با نگاه  به حقوق مردم استان های مبدا  عنایت کنند .

راستینه ادامه داد: نمی شود مردم در کنار آب باشند اما تشنه ، حرکت آب را ببینند اما حق برداشت نداشته باشند .

وی خاطر نشان کرد: نمی شود طرح هایی که از سال 88 شروع شد با هدایت های خود مردم و شرکت های تعاونی تشکیل دادند مجوزها صادر شد اما سال 96 در شورای عالی آب یک مصوبه ای مطرح کنند تحت عنوان بارگزاری های جدید بر زاینده رود و این طرح های مردمی را متوقف کنند .

راستینه عنوان کرد: مردم سوالشان این است که اگر ما امده ایم شرکت تعاونی تشکیل داده ایم و مجوزهای لازم را گرفته ایم بعد هم شکایت کردیم و احکام قضایی گرفته ایم علت متوقف شدن این طرح ها چیست ؟

وی افزود: نکته دوم با توجه به ماده 14 قانون تقسیمات کشوری صلاحیت نهادهای دولتی و اداری محدود به حوزه استحفاظی مشخص شده بنابراین اجرای پروژه هایی که در بعضی از استان های آبدار متاسفانه توسط وزارت نیرو یا شرکت منطقه ای مشخصی اجرا می شوند سوال این است که شرکت آب منطقه ای اصفهان در استان چهارمحال و ببختیاری چه کاره است؟

راستینه بیان داشت: چه کسی به شرکت آب منطقه ای اصفهان اجازه داده در استان چهارمحال و بختیاری طرح اجرا کند و بعد تجمع کارگران اخراج شده مسئولین استان ما پاسخ دهند ؟

وی یادآور شد: چرا باید بعضی مکان ها و اختیارات آب چهارمحال و بختیاری به عهده آب منطقه ای اصفهان باشد چه کسی به شما این اجازه را داده است؟ قانون تصریح دارد که باید اداره اماکن بر اساس تقسیمات مشخص کشوری به استان های خودشان واگذار شود .

راستینه با بیان اینکه چطور ممکن است یک استانی در استان چهارمحال و بختیاری بیاید برای آب ان تصمیم بگیرد گفت: ما با انتقال آب مخالف نیستیم ما با عدالت می گوییم  که باید حقوق استان های مبدا استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان باید  رعایت شود .

وی با تاکید بر اینکه حق آب شرب، کشاورزی و صنعت باید احترام شمرده شود اظهار کرد:   بر اساس آنچه قانون مشخص می کند یک طرح غیر قانونی خلاف محیط زیست بر اساس انچه که هیچ مرجعی هیچ پژوهشکده ای این طرح بهشت آباد را تایید نکرده است.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: یک تونل ویرانگری که می تواند سبب آسیب های بزرگی به استان چهارمحال و بختیاری شود و من انتظار دارم  کمک شود که  مسئله  آب در یک فضا درست منطقی و عقلانی مطرح شود.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 46733

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46733/مردم-چهارمحال-بختیاری-نمی-شود-حرکت-آب-ببینند-اما-حق-برداشت-نداشته-باشند-انتقال-مخالف-نیستیم-عدم-عدالت-مخالفیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir