کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده مردم لردگان و خانميرزا در مجلس:

لردگان، جزيره فراموش شده نزد دولتي ها است

21 بهمن 1399 ساعت 8:55

نماينده مردم لردگان و خانميرزا در مجلس يازدهم گفت: لردگان پايين ترين شاخص توسعه در ميان شهرستان ها را دارد که اين موضوع نشان دهنده تبديل شدن اين شهرستان به جزيره فراموش شده نزد دولتي ها، مجلسي و قوه قضائيه است.


به گزارش جهانبین نیوز، حسين باميري نماينده مردم لردگان و خانميرزا در مجلس يازدهم در نشست علني مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود اظهار کرد: موقعيت برتر کشور را مديون خون شهداني همچون شهيد سليماني هستيم که با نثار خون خود نظام و انقلاب را بيمه کرد و اکنون بر ماست که نگذاريم اين خون‌ها به هدر بروند.
 
وي افزود: قبل و پيش از هرکس، اين مسئولان و مقامات و ما وکلاي ملت هستيم که با عمل به وظيفه به خدمت کشور نظام موجب تقويت مردم شويم. در اين راستا و با لبيک به توصيه مقام معظم رهبري که در ديدار با مداحان اهل‌بيت بر رعايت اصول اخلاق ميان انتقادات مطرح کردند چند سؤال را از سر دلسوزي از دولتمردان تقديم مي‌کنم.

باميري بيان کرد: مگر قرار نبود هم چرخ معيشت مردم بچرخد و هم چرخ سانتريفيوژها آيا چنين شد؟ چرا براي گرفتن مذاکره، مجدد با کساني که زير امضا و تعهداتشان در برجام زده‌اند و عيار صداقتشان محرز شد بايد امور معيشتي مردم را جزء اصول ملاحظاتي خود قرار ندهيد؟

وي افزود: دولت جديد آمريکا درصدد تحميل مذاکرات موشکي و منطقه‌اي به ايران است؛ مسئله ما برگشت آمريکا به برجام نيست، بلکه بايد تمام تحريم‌هاي ظالمانه را لغو کرده و دست از سر منطقه بردارند. قانون راهبردي که در مجلس  به تصويب رسيد دقيقاً با اين همين هدف‌گذاري بوده و دست طرف مقابل با بازي کلمات و و عده‌هاي توخالي به‌مانند آنچه در برجام آمد بست.

نماينده لردگان و خانميرزا در مجلس يازدهم يادآور شد: طبق قانون مجلس لغو تحريم‌ها تنها شاخصي است که با آن رفتار طرف مقابل راستي آزمايي مي‌شود همچنين پيش کشيدن  مذاکره بر سر توانايي موشکي از آن حرف‌هاي عجيب خنده‌داري است که مرغ پخته را به خنده وادار مي کند.

وي ابراز کرد: زهي خيال باطل روشن است که همين  توانايي‌ها موشکي و اقتدار و نيروهاي مسلح نبود چقدر برنامه‌هاي تجاوزکارانه به اجرا مي‌گذاشتند و، اما در باب مشکل‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه لردگان و خان ميرزا موضوعات فراوان است.

لردگان به جزيره فراموش شده در نزد دولتي ها تبديل شده است

باميري عنوان کرد: لردگان به لحاظ توسعه پايين‌تر از شاخص‌هاي توسعۀ کشوري است و جزو 31 شهرستان کمترتوسعه‌يافته در کل کشور است که از طريق وزارت کشور معرفي شد. در حالي‌که نعمات خدادادي بزرگ مانند آب و نفت در اين منطقه به‌وفور يافت مي‌شود.

وي تصريح کرد: لردگان در يک‌کلام به جزيره فراموش‌شده نزد دولتي‌ها و مجلسي‌ها و حوزۀ قضايي تبديل‌شده، گويي اصلاً وجود خارجي ندارد. کجاي قانون اخلاق و شرع مجوز مي‌دهد؛ اين‌همه مشکلات ببنيم و اقدامي نکنيم؟

نماينده مردم لردگان و خانميرزا در مجلس يازدهم گفت: لردگاني در اوج جنگ تحميلي در سال  1365 اقدام به اولين اعزام پياده با نام کاروان پياده به‌طرف جبهه‌هاي حق عليه باطل اقدام کردند و نام خود را در ساير کنار هم‌وطنان در دوران دفاع مقدس به اثبات رسانيد.

وي ادامه داد: لردگان با دستان خالي و با پياده دين خود را به کشور انقلاب ادا کرده، اما مسئولان محترم دولتي شما براي اين مردم شجاع که نامشان لرزه بر تن صدام و صداميان انداخته، چه کرده‌ايد؟ آيا رواست که از سر اهمال و غفلت اين حس  در منطقه که لردگان جزيره، فراموش‌شده است؟ مگر نمي‌دانيد لردگان با نرخ بيکاري بالاي 25 درصدي صدر  نشين در کشور است؟

باميري بيان کرد: درد زماني بيشتر مي‌شود که 11 درصد از آب کشور و چاه‌هاي غني ريگ و دود راه بلااستفاده مانده‌اند. کافي است براي عبور از شرايط و کاهش نرخ بيکاري دو مؤلّفه مهم آب و نفت به‌عنوان پيش نيازي‌هاي صنعتي سازي و تقويت کشاورز در اين حوزه به کار گرفته شود.

وي افزود: آقايان دولتي ما از شما چيز زيادي نمي‌خواهيم، اجازه بهره‌برداري از منابع نفتي با رويکرد احداث پالايشگاه را بدهيد، احداث صنايع پايين‌دستي پتروشيمي را اقدام کنيد، اجازه تخصيص آب با رويکرد تأمين آب شرب و کشاورزي و صنعتي عملي کنند.    
 
هنوز 156 روستا در حوزه انتخابيه لردگان و خانميرزا با تانکر سيار آب‌رساني مي‌شوند

نماينده مردم لردگان و خانميرزا در مجلس يادآور شد: هنوز که هنوز است 156 روستا در حوزه انتخابيه لردگان و خان ميرزا با تانکر سيار آب‌رساني مي‌شوند. آقاي اردکانيان اولويت اول و يک‌صدم شما تأمين آب استان مبدأ باشد؛ پس از آن اگر منابع مازادي وجود داشت، با در نظرگرفتن اصول، ملاحظات و شاخص‌ها و استانداردهاي زيست‌محيطي به بقيه مناطق کشور آب‌رساني شود، در غير اين صورت بسياري از مشکلات استان چهارمحال و بختياري، به‌ويژه منطقه لردگان خان ميرزا از حيث اشتغال‌زايي و تبعات اجتماعي ادامه دارد خواهد بود.

وي ادامه داد: قطعاً آسيب‌ها و عارضه‌هاي آن متوجه وزارتخانه ها، دستگاه‌هاي اجرايي و مرتبط خواهد شد. وزير راه و شهرسازي علي‌رغم اينکه بيش از يک‌سوّم راه‌هاي مواصلاتي استان اعم از اصلي، سوسه و خاکي در حوزه انتخابيه لردگان است، چگونه توزيع و تقسيم اعتبار ملي و استاني بر اساس شاخص‌ها و پارامترها نيست که اين حق‌الناس بوده که نظارت جنابعالي بر حوزه تخصيص اعتبارات مي‌طلبد.

باميري تصريح کرد: از آنجايي که آزادراه لردگان به ايذه خوزستان مرکز ثقل مواصلاتي کريدور شمال و فلات مرکزي به جنوب کشور است هرروزه شاهد تلفات و حوادث ناگوار هستيم. از وزير راه مي‌خواهم دستورات لازم براي تصويب در کميسيون ماده 23 امر کند.

انتهاي پيام1026ج /630 ل


کد مطلب: 46649

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46649/لردگان-جزيره-فراموش-شده-نزد-دولتي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir