کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیعت بختیاری ها با معمار کبیر انقلاب اسلامی، سند افتخار ماندگار چهارمحال و بختیاری است

19 بهمن 1399 ساعت 9:32

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: بیعت بختیاری ها با معمار کبیر انقلاب اسلامی، سند افتخار ماندگار استان چهارمحال و بختیاری است، ماندگاری عشایر بر بیعت خود با حضرت امام خمینی(ره) و تقدیم شهدایی به نظام و انقلاب است.


به گزارش خبرگزاری جهانبین نیوز، سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ضمن گرامیداشت  دهه فجر و یاد و نام شهید سلیمانی، اظهار کرد: همواره غیرت عشایر ما زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: بیعت بختیاری ها با معمار کبیر انقلاب اسلامی، سند افتخار ماندگار استان چهارمحال و بختیاری است.

سردار اکبری، ماندگاری عشایر بر بیعت خود با حضرت امام خمینی(ره) و تقدیم شهدایی به نظام و انقلاب را یادآوری کرد و ادامه داد: بیش از 500 نفر از جمع 2440 شهید استان چهارمحال و بختیاری جزء جامعه عشایری می باشند که تاکنون شناسایی شده اند.

سردار اکبری، هدف از ایجاد پایگاه ویژه بسیج عشایری در شهرکرد را ، وجد خلاء در مرکز استان دانست که جمعی از عشایر، گله داران و قشقایی ها دسترسی به بسیج عشایری نداشتند و به همین دلیل پایگاهی در نظر گرفته شد.

وی افزود: این پایگاه به نام حاج قاسم سلیمانی مزین شد که خودش نسب لر دارد و افتخار می کنیم که حاج قاسم هم متعلق به جامعه عشایر است.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف از افتتاح این پایگاه بسیج، هم افزایی، همدلی، وحدت بین اقوام مختلف (عشایر، گله داران و قشقایی ها) می باشد و باید گفت که قومیت های مختلف در استان ما همواره با اتحاد و همدلی در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب بوده اند و خواهند بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری  گفت: گرامیداشت مقام شهدا خصوصاً 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور و شعار محوری«10 هزار شهید، 10 هزار خدمت» با رویکردهای فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی، امدادی، بهداشتی و تقویت وحدت اقوام، در دستور کار ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان قرار دارد.

سرهنگ علی اصغر ایزدی افزود: امروز توفیق داشتیم با حضور مسئولین استانی، پایگاه ویژه مقاومت بسیج عشایری با نام مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را افتتاح کنیم که یکی از اهداف آن اتحاد و حفظ انسجام بین سه قوم بزرگ بختیاری، قشقایی و گله دارهای مقیم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: با هماهنگی و همراهی که این سه قوم بزرگ در پایگاه  خواهند داشت، بعنوان یک پایگاه مهم در استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود که با استفاده از ظرفیت عظیم سران قبایل و طوایف، محلی برای تجمعات و کارهای تشکیلاتی بسیج عشایری می باشد.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 46638

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46638/بیعت-بختیاری-معمار-کبیر-انقلاب-اسلامی-سند-افتخار-ماندگار-چهارمحال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir