کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز صادرات محصولات پتروشیمی لردگان

18 بهمن 1399 ساعت 10:56

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات محصولات پتروشیمی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از گمرک استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.


به گزارش جهانبین نیوز ، اسماعیل اله دادی مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری از آغاز صادرات محصولات پتروشیمی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان خبر داد و گفت :  با پیگیریهای مجدانه و مستمر  گمرک استان مجوز صادرات محصولات پتروشیمی اخذ و مرحله اول صادرات این مجموعه از روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۶  آغاز و در مرحله نخست به کشور ترکیه صادر شد.

وی ضمن ابراز رضایت از به ثمر نشستن تلاشهای چندین ساله و همکاری دوسویه گمرک و شرکت کودشیمایی اوره لردگان در جهت راه اندازی و در نهایت صادرات محصولات تولیدی ، بیان داشت: گمرک استان آماده ارایه تسهیلات لازم برای تسریع در انجام تشریفات صادرات این محصولات در راستای افزایش صادرات  و توسعه اقتصادی استان در سال جهش تولید خواهد بود.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ شرکت پتروشیمی اوره، آمونیاک لردگان که دوران بهره‌برداری آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته،  ششم آذر ماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

این مجتمع که با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن احداث شده، سالانه یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره و ۸۰ هزار تن آمونیاک تولید می‌کند و با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۵۴ میلیون یورو و ۱۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

در زمان ساخت این پروژه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری ۷۰۰ نفر مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم، در شرکت کود اوره شیمیایی لردگان مشغول به کار هستند.

مجتمع پتروشیمی لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری  منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان لردگان واقع شده و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 46634

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46634/آغاز-صادرات-محصولات-پتروشیمی-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir