کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان;

بايدن دل به روي کارآمدن دولتي محافظه کار بسته است/ همه دنيا تحت پوشش اسلام قرار خواهد گرفت

17 بهمن 1399 ساعت 15:21

امام جمعه فارسان گفت: بايدن با نيم نگاهي به انتخابات ايران در سال ۱۴۰۰ دل به روي کارآمدن دولتي محافظه کار بسته است. از اين رو در نوعي از شک و ترديد به سر مي‌برد. و در اتخاذ سياست‌هاي قاطع در يک دو دلي عجيب به سرمي‌برد.


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت:يکي از مباحث موردنياز و هميشگي انسان و درعين‌حال مهمِ زندگي، بحث خانواده است با مسائل فراوان و دقيقي که دارد و اتفاقاً اسلام هم به‌دقت راهنمايي و هدايت کرده که اگر به کار بسته شود زندگي طيب و حيات طيبه خواهد شد.
 
وي افزود: با ازدواج زن و مرد خانواده رسميت پيدا مي‌کند و اسلام بر اين مجموعه کوچک و زندگي مشترک قوانيني قرار داده که رعايت آن‌ها براي زوجين لازم است که امام سجاد عليه‌السلام به تعدادي از اصول آن‌ها اشاره فرموده‌اند.
 
وي تصريح کرد: زن و مرد بايد بدانند هرکدام براي ديگري نعمت است. چقدر اين بيان بار عاطفي و معنوي دارد و نگاه‌ها را تصحيح مي‌کند. يعني گذشته از اين‌که بايد قوانين و مقررات زندگي را رعايت کنيد اما بدانيد نسبت شما به هم نعمت يکديگر هستيد. خوب اين ديدگاه را بگذاريد در کنار نگاه‌هاي فمينيستي اين روزها که در جوامع غربي و غير غربي توسعه داده مي‌شود. و بعد مي‌فرمايد هرکدام بايد سپاسگزار خدا بر اين نعمت باشند.
 
وي به سياست قطعي و هميشگي آمريکاست اشاره داشت و بيان کرد: اين سياست در همه ادوار بوده و هست و خواهد بود. اين سياست ، دولت دموکرات و جمهوريخواه نمي‌شناسد. جالب اين که بيشترين تحريم‌ها در دوران روساي جمهور دموکرات، اعمال شده است.
 
وي تصريح کرد:  بايدن الان با ساختار چند بُعدي از تحريم‌هاي چند جانبه بر عليه ايران مواجه است. - ترامپ از برجام خارج شده و هزينه تشديد تحريم و خروج از برجام را براي خود و حزبش خريده است. بعبارت بهتر، ترامپ کار بايدن را راحت کرده است.حالا اون نه تحريم جديدي وضع مي‌کند که برايش هزينه داشته باشد و نه علاقه‌اي به رفع تحريم‌هاي فعلي دارد که موجب از بين رفتن اهرم‌هاي فشارش بر ايران بشه. بهترين راه براي او «بازي با تحريم ها» است.
 
وي اظهار داشت:  بايدن با نيم نگاهي به انتخابات ايران در سال ۱۴۰۰ دل به روي کارآمدن دولتي محافظه کار بسته است. از اين رو در نوعي از شک و ترديد به سر مي‌برد. و در اتخاذ سياست‌هاي قاطع در يک دو دلي عجيب به سرمي‌برد. تصويب طرح راهبردي مقابله با تحريم‌ها و موضع قاطع مجلس که همراهي دولت را نيز در پي داشت به اين نگراني و ترديد دامن خواهد زد. طبيعي است انتخاب دولت حزب اللهي انقلابي قطعا اين نگراني را دو چندان خواهد کرد.
 
امام جمعه فارسان به دهه مبارک فجر اشاره داشت و گفت:عده‌اي از جامعه شناسان مي‌گويند که انقلاب اسلامي هم مثل بقيه پديده‌هاي دنيا که يک تولد و مرگ دارند اين انقلاب هم مستثنا نيست و روزي از بين مي‌رود و دوره‌اش به پايان مي‌رسد؛ اما ما بنا بر آموزه‌هاي قرآني و وعده‌هاي الهي و روايات معصومين عليهم‌السلام اين‌طور اعتقادداريم که اسلام عالم‌گير خواهد شد و همه دنيا تحت پوشش اسلام و معارف اسلامي قرار خواهد گرفت.
 
وي افزود:  اين را هم مي‌دانيم که تحقق وعده‌هاي خداي تعالي با شرايط مربوطه مثل ايمان و عمل صالح توکل و صبر و در يک کلمه استقامت محقق مي‌شود. لذا براي بقاء انقلاب بايد اين شروط رعايت شود. همه ما بايد در اين مسير قدم برداريم. تاريخ را نگاه کنيد هر وقت از اين شروط غفلت شد شکست قطعي شد.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 46627

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46627/بايدن-دل-روي-کارآمدن-دولتي-محافظه-کار-بسته-همه-دنيا-تحت-پوشش-اسلام-قرار-خواهد-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir