کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاغل خانگی ایده‌ای کارساز برای مقابله با بیکاری/گلخانه‌هایی که محرک موتور اقتصاد خانواده‌ها هستند

13 بهمن 1399 ساعت 9:03

مشاغل خانگی ایده‌ای کارساز برای مقابله با بیکاری و گامی بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند، این مشاغل علاوه‌براینکه سبب خروج کشور از رکود می‌شوند می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی را به دنبال داشته و به‌نوعی کارآفرین باشند


به گزارش جهانبین نیوز؛ مشاغل خانگی ایده‌ای کارساز برای مقابله با بیکاری و گامی بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.
 
این مشاغل علاوه‌براینکه سبب خروج کشور از رکود می‌شوند می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی را به دنبال داشته و به‌نوعی کارآفرین باشند، همچنین این مشاغل به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب، بسیار مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد و برای خانوارهای کم‌درآمد و بیکار، بیشتر برای خانم‌هایی که شغل خانه‌داری دارند منبع درآمدی خوبی است.
 
چین و هند دو کشوری هستند که در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌اند و می‌توان با بهره‌گیری از تجربه آن‌ها و با معرفی راه‌هایی که مردم می‌توانند با نشستن در خانه کسب درآمد داشته باشند زمینه حضور هرچه بیشتر فعالان در این عرصه را فراهم ساخت، اما در این بین نباید از ضرورت و اهمیت ایجاد بازار فروش برای محصولات آن‌ها غافل شد.
 
امروزه با روی کار آمدن پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تا حدودی مشکل بازاریابی محصولات تولیدی از مشاغل خانگی رفع شده است و فعالان در این عرصه با راه انداختن یک پیج اینستاگرامی یا یک کانال تلگرامی اقدام به معرفی محصولات خود می‌نمایند و تا حدودی توانسته‌اند جای خود را در بین خریداران باز کنند، اما این موضوع بدان معنا نیست که مسئولان وظیفه‌ای در این زمینه ندارند زیرا ایجاد اعتماد در بین خریداران به محصولات تولید شده در این مشاغل می‌تواند زمینه فروش خوب برای آن‌ها فراهم سازد.
 
 عرضه محصولات ارگانیک مانند محصولات گلخانه‌ای، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز و... ازجمله مواردی هستند که در بحث مشاغل خانگی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و راه‌اندازی و فعالیت در گلخانه‌های کوچک مقیاس ازجمله مواردی می‌باشند که اخیرا از سوی جهادکشاورزی به خوبی حمایت می‌شوند، بارها این موضوع از سوی مسئولان مربوطه عنوان شده است که این سازمان آمادگی دارد تا از افرادی که تمایل به راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک را دارند انجام دهد.

پیش‌بینی بیش از 190 میلیارد تومان برای کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری
 
حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: گلخانه‌های کوچک مقایس می‎توانند زمینه اشتغال در خانه را برای هم‌استانی‌ها فراهم سازند، همچنین هر هکتار گلخانه زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم می‌سازد و تولید آن 10 برابر فضای باز بوده علاوه‌بر آن می‌توان مهم‌ترین ویژگی این نوع از کشت را آب مصرفی ان دانست که یک دهم آب مورد نیاز برای کشت در فضای باز است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ارائه تسهیلات برای کشت گلخانه‌ای خبر داد و یادآور شد: بیش از 190 میلیارد تومان برای کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، همچنین صدور مجوز برای ایجاد گلخانه به راحتی انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: قبلا گلخانه باید در زمینی با حداقل 3 هزار مترمربع تاسیس می‌شد اما در طرح‌های جدید برای هر متراژی مجوز داده می‌شود.
 
دانش با اشاره به بخشنامه جدید وزارتخانه جهاد کشاورزی بیان داشت: بر اساس این بخشنامه بسیاری از استعلام‌ها مثل برق، آب، امور اراضی و... برای ایجاد گلخانه حذف شده است، همچنین از هر متراژی از گلخانه که زیر پلاستیک باشد عوارض دریافت نمی‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس خاطرنشان کرد: این گلخانه‌ها که زمینه توسعه مشاغل خانگی را فراهم می‌سازند، را به راحتی می‌توان بر پشت بام یک خانه هم احداث کرد و برای احداث آن نیازی به تغییرکاربری نیست.
 
همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با رسانه‌های استان از آمادگی دولت برای حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای خبر داده و رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال را از نتایج حمایت از کشت گلخانه‌ای به‌ویژه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس عنوان کرده است.
 
راه‌اندازی مشاغل خانگی پردرآمد با احداث گلخانه‌ در حیاط یا پشت‌بام
 
رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در حال حاضر مشاغل خانگی یکی از کسب و کارهای پردرآمد در دنیا محسوب می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: گلخانه‌هایی که در حیاط یا پشت بام خانه‌ها احداث می‌شوند بهترین راه برای راه انداختن یک شغل در خانه هستند و از همین‌رو جهاد کشاورزی زمینه احداث این گلخانه‌ها را تسهیل کرده و بسیاری از موانع را حذف کرده است.
 
رفیعی یادآور شد: اگر گلخانه‌ای که در خانه راه‌اندازی می‌شود مجوز مشاغل خانگی را داشته باشد می‌تواند از تسهیلات بانکی در این زمینه بهره ببرد.

با احداث گلخانه از فضای بدون استفاده خانه بهره برده‌ام

کریمی یکی از پرورش‌دهندگان کاکتوس در گلخانه‌ای در خانه‌اش در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه با این گلخانه توانسته از فضای بدون استفاده پشت‌بام خانه خود نهایت استفاده را ببرد اظهار کرد: در این گلخانه ارقام مختلف کاکتوس پرورش داده می‌شود.
 
وی درآمد خالص حاصل از فروش بذر، قلمه و گیاه کاکتوس سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: بازار فروش محصولات حاصل از این گلخانه خانگی، داخل استان و همچنین استان‌های هم‌جوار شامل خوزستان و اصفهان است.
 
کریمی بیان داشت: سطح این گلخانه ۱۰۰ مترمربع است که با سازه گالوانیزه و پوشش پلاستیک در پشت بام خانه احداث شده و زمینه اشتنغال دو نفر را فراهم کرده است.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ مشاغل خانگی و ازجمله آن گلخانه‌های کوچک مقیاس این روزها علاوه‌بر آنکه می‌تواند کمکی برای اقتصاد خانواده باشد زمینه‌ساز اشتغال افرادی را فراهم ساخته و فرصت خوبی است برای بهره‌گیری از فضاها و وقت‌های بلااستفاده.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 46585

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46585/مشاغل-خانگی-ایده-ای-کارساز-مقابله-بیکاری-گلخانه-هایی-محرک-موتور-اقتصاد-خانواده-ها-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir