کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي :

انقلاب اسلامي زمينه ساز انقلاب هاي مردمي و ضد استکباري در جهان شد

12 بهمن 1399 ساعت 9:07

حجت الاسلام مرتضي رشيدي کارشناس مسائل سیاسی ، ضمن گراميداشت چهل و دومين دهه فجر، گفت:فرصت خوبي براي مرور انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در حوزه‌‌هاي مختلف است. هر چه از پيروزي انقلاب اسلامي فاصله مي‌گيريم، اهميت بررسي موضوع دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي و اهميت بيان پيشرفت ‌ها در حوزه علم و فن‌آوري بيشتر مي‌شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام مرتضي رشيدي با مقايسه وضعيت کشور در زمان قبل انقلاب و بعد از انقلاب، به دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره کرد و حاصل اين پيروزي ها را حکومت اسلامي دانست که در راس همه امور است.
 
رشيدي ادامه داد: فرا رسيدن دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، فرصت خوبي براي مرور انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در حوزه‌‌هاي مختلف است. هر چه از پيروزي انقلاب اسلامي فاصله مي‌گيريم، اهميت بررسي موضوع دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي و اهميت بيان پيشرفت ‌ها در حوزه علم و فن‌آوري بيشتر مي‌شود.

وي در خصوص انقلاب اسلامي گفت:  در اکثر انقلاب ها عده اي انقلاب را به نفع خودشان مصادره کردند. در صدر اسلام مخالفان پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم ) پس از فوت ايشان دوباره روي کار آمدند و امامان را شهيد کردند. دشمنان پيش بيني مي کردند انقلاب اسلامي به اينجا برسد، يعني ضد ارزش ها دوباره ارزش شود که اينطور نشد. درواقع  بسياري از مسئولان خواستند اين را اجرا کنند اما مردم مقابل آنها ايستادند.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران مردمي بود و رنگ الهي و ديني داشت و به همين خاطر بود که در سطح جوامع جهاني مريد پيدا کرد و زمينه ساز بسياري از انقلاب هاي مردمي و ضد استکباري بود.

وي خدمت مسئولين به مردم ، زنده نگه داشتن ياد امام و شهدا، تلاش براي پيشرفت بيشتر و باز گو نمودن وضعيت ايران در زمان قبل انقلاب را از راههاي تداوم اين نظام اسلامي دانست.

رشيدي، احياي هويت و روحيه خودباوري ملت بزرگ ايران اسلامي، استقلال سياسي، حق تعيين سرنوشت ملت توسط خودشان و پيشرفت هاي مختلف علمي، فناوري، قدرت دفاعي و تأثيرگذاري در معادلات منطقه اي و جهاني را از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي برشمرد.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 46574

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46574/انقلاب-اسلامي-زمينه-ساز-هاي-مردمي-ضد-استکباري-جهان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir