کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بعد از فریدون چشممان به جهانگیری روشن!

وقتی زمستان بی‌تفاوتی در برابر دانه درشت‌ها، رفت و روسیاهی ماند برای...

8 بهمن 1399 ساعت 11:39

متاسفانه شاهدیم که فساد تا نزدیک‌ترین افراد منتسب از سوی رئیس جمهور و معاون اول وی پیش‌روی کرده است و بعد از اینکه خبرهایی از پرونده‌های قطور فساد مالی حسین فریدون برادر روحانی مردم را بهت‌زده کرد، امروز شاهد این هستیم که برادر اسحاق جهانگیری نیز با عنوان مفسد اقتصادی راهی زندان شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ "من روز‌ها و هفته‌های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می‌کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند."
 
این جمله اسحاق جهانگیری در پنجم بهمن‌ماه سال 99 است، معاون اول رئیس جمهور درحالی مردم و ملت ایران را نوید به رفتن زمستان می‌دهد که در تاریخ هفتم بهمن‌ماه برادرش مهدی جهانگیری به جرم  قاچاق ارز با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد ریال به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و پرداخت جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی و همچنین برای تحصیل مال نامشروع به تحمل دو سال حبس و رد مال و در رابطه با خودداری از ارائه اطلاعات به سازمان بورس به تحمل ۷۴ ضربه شلاق و مورد دیگر شلاق او به جزای نقدی محکوم می‌شود.
 
حال سوال اینجاست که کدام زمستان رفته و روسیاهی برای چه کسی مانده است؟ متاسفانه شاهدیم که فساد تا نزدیک‌ترین افراد منتسب از سوی رئیس جمهور و معاون اول وی پیش‌روی کرده است و بعد از اینکه خبرهایی از پرونده‌های قطور فساد مالی حسین فریدون برادر روحانی مردم را بهت‌زده کرد، امروز شاهد این هستیم که برادر اسحاق جهانگیری نیز با عنوان مفسد اقتصادی راهی زندان شد.
 
این درحالی است که واکنش رئیس جمهور و معاون اول ایشان در برابر دستگیری بردارانشان شبیه به هم بوده و با ارتباط دادن موضوع به مسائل سیاسی سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند، درست چند روز پس از آن که حسین فریدون دستگیر شد یعنی یکم آبان‌ماه سال 98 روحانی در سخنانی با بیان اینکه "معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند" این اقدام دستگاه قضا را سیاسی جلوه داد.
 
اما جالب اینجاست که اسحاق جهانگیری نیز در واکنش به دستگیری برادرش رفتاری مشابه رئیس جمهور از خود نشان داد و در صفحه توئیتری خود با انتشار توئیتی نوشت "اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود".
 
این درحالی است که هم رئیس جمهور و هم معاون اول وی هر بار و در سخنرانی‌های مختلفی که داشتند مبارزه با فساد آن‌هم بدون درنظر گرفتن موقعیت فرد خاطی و تبعیض را خواستار شده‌اند اما این موضوع که چرا هر بار با فرافکنی به دنبال سیاسی نشان دادن اقدام دستگاه قضا در مبارزه با فساد هستند جای تامل دارد.
 
خوشبختانه اخیرا شاهدیم که دستگاه قضا به‌خوبی با دانه‌درشت‌ها و وابستگان به مسئولان که با اهداف خاصی اقدام به اختلال در نظام اقتصادی کشور کرده و با سوءاستفاده از موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند راه را برای خروج از مشکلات اقتصادی سد کرده‌اند برخورد کرده است و در راه مبارزه با فساد، مفاسد درون‌قوه‌ای را هم از قلم نمی‌اندازد و نمونه بارز آن اکبر طبری است که به خوبی با فساد آن برخورد شد، همین موضوع نشان از آن دارد که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی مبارزه با فساد را بگیرد و فرد مفسد چه از بدنه دولت، چه مجلس و چه قوه قضائیه هرکه باشد باید بدون در نظر گرفتن موقعیت وی مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد و این موضوع یعنی دفاع از حقوق مردم هیچ ارتباطی به سیاست ندارد.
 
می‌بینیم علی‌رغم آنکه برخی از مسئولان و وابستگان آن‌ها که در بین مردم با عنوان "آقازاده" مشهور هستند با سبک زندگی اشرافی، دست‌درازی به بیت‌المال و سوءاستفاده از پست و مقام خود همه تلاششان را برای ایجاد نا‌امیدی و یاس در بین مردم می‌کنند اما برخوردهای اخیر با مهره‌های اصلی فساد توانسته روحیه را به جامعه بازگرداند و راه را برای تقویت امید در میان مردم باز نگه دارد.
 
امید است درخواست مسئولان برای مبارزه با فساد در حد شعار باقی نماند و این نکته را در نظر داشته باشند که همه در برابر قانون یکسان بوده و هیچ کس نمی‌تواند در برابر خلافی که مرتکب شده است، به‌واسطه موقعیتش از پاسخگویی فرار کند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 46542

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46542/وقتی-زمستان-بی-تفاوتی-برابر-دانه-درشت-ها-رفت-روسیاهی-ماند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir