کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی:

بهشت‌آباد خط قرمز چهارمحال و بختیاری است/ منطقی نیست برای آبادانی یک استان، استانی نابود شود

7 بهمن 1399 ساعت 10:46

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع برای همه استان‌ها صادق است که اجازه نمی‌دهند آبادانی یک استان سبب نابودی استانی دیگر شود، بهشت‌آباد خط قرمز چهارمحال و بختیاری است، این پروژه براساس نظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کشور دارای معضلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع خبرنگاران یکی از مطالبات در سطح ملی را تامین آب برای مناطق دارای مشکل، از استان‌های دیگر عنوان و اظهار کرد: این موضوع سبب شده که شاهد فشارهای همه‌جانبه برای قانونی کردم پروژه غیرقانونی بهشت‌آباد باشیم.
 
وی با اشاره به اظهارنظرهای نادرست و غیراصولی مسئولان استان پایین دست درخصوص منابع آب بیان داشت: این نظرات چیزی جز ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی در پی نخواهد داشت.
 
جعفری تاکید کرد: ذره‌ای از حقوق مردم چهارمحال و بختیاری عقب نخواهیم نشست، لازم و ضروری است که در زمان اجرای طرح‌های انتقال آب حقابه آشامیدنی، صنعت، محیط زیست و کشاورزی مبدا مدنظر قرار گیرد و آب اضافه بر اساس رورش‌های صحیح علمی و نیازسنجی مبدا، منتقل شود.
 
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قانونی مرتبط با انتقال آب در دستورکار مجلس یازدهم قرار گرفته و با تصویب آن می‌توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه رفع گردد.

با لابی و فشار بر دولت به دنبال اخذ مجوز برای پروژه بهشت‌آباد هستند 

وی با بیان اینکه با لابی و فشار بر دولت به دنبال اخذ مجوز برای پروژه بهشت‌آباد هستند، در حالی که حتی با صدور مجوز زیست‌محیطی هم این پروژه از نظر نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس اعتباری نخواهد داشت اضافه کرد: باید گفت بیش از 80 ایراد اشکال تا الان به پروژه بهشت‌آباد وارد است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد و به دنبال آن حفر تونل 65 کیلومتری را دلیلی بر نابودی شهرستان‌های اردل، کیار، شهرکرد و بروجن در چهارمحال و بختیاری عنوان و تاکید کرد: به اذعان یکی از نمایندگان اصفهان یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب از استان اصفهان خارج می‌شود و این یعنی سوءمدیریت منابع آب در این استان.
 
جعفری با اشاره به لزوم مشخص کردن تابلو منابع و مصارف سد زاینده‌رود خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۲۷ کیلومتر تونل گلاب بدون دریافت مجوز، تخصیص آب، مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ و اعلام غیرقانونی آن از سوی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و وزارت نیرو  مطرح شده اما اجرایی شد و اکنون کسی در این زمینه پاسخ‌گو نیست.

به حقوق چهارمحال و بختیاری توجه نشود، اجازه انتقال یک لیتر آب را نمی‌دهیم

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی رهاسازی آب در سد زاینده‌رود بدون توجه به برنامه‌ها را مهم‌ترین دلیل برای قطع طولانی‌مدت آب در شهرهای چهارمحال و بختیاری خصوصا شهر سفیددشت عنوان و اضافه کرد: اگر به حقوق چهارمحال و بختیاری به‌عنوان استان بالادست توجه نشود اجازه برداشت یک لیتر آب را برای انتقال به حوزه‌های دیگر نخواهیم داد.
 
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه گفتمان جمهوری اسلامی ایران بر پایه عدالت و رفع تبعیض استوار است ادامه داد: در شرایطی که چهارمحال و بختیاری به‌عنوان سرزمین آب با مشکل آب مواجه و دشت‌های آن خشک، ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده، نباید با لابی‌گری و قدرت، هرج و مرج و درگیری بین استان‌ها ایجاد کرد بلکه باید در طرح‌های انتقال آب، منطق رعایت شود.
 
جعفری بیان داشت: این موضوع برای همه استان‌ها صادق است که اجازه نمی‌دهند آبادانی یک استان سبب نابودی استانی دیگر شود، بهشت‌آباد خط قرمز چهارمحال و بختیاری است، این پروژه براساس نظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کشور دارای معضلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به وجود 17 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه زاینده‌رود در محدوده اصفهان که 5 هزار حلقه آن در بستر رودخانه است بر اساس نظر کارشناسان خود این استان ادامه داد: عدم ساماندهی این چاه‌هاافزون‌بر 400 میلیون مترمکعب آب از این حوضه خارج می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 46536

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46536/بهشت-آباد-خط-قرمز-چهارمحال-بختیاری-منطقی-نیست-آبادانی-یک-استان-استانی-نابود-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir