کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی نقاط ضعف بانک ها از سوی ناظران مرکزی باید بیش از پیش کنترل گردد

7 بهمن 1399 ساعت 9:44

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی نقاط ضعف بانک ها از سوی ناظران مرکزی باید بیش از پیش کنترل گردد لذا تشخیص مشکل ،تکنیک ها واستراتژی خروج از مشکل از ضروریات است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیلی تعدادی از شعب بانک صادرات در استان علی الخصوص بانک صادرات شهر سرخون گفت:   امروز با پدیده بیماری کرونا که پدیده‌ای جهانی است روبرو هستیم و این بیماری تفاوتی میان اقشار فقیر و غنی، کشورهای صنعتی و غیرصنعتی نمی‌شناسد و آثار این پدیده تا حدی است که مسایل مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جهان را تحت تأثیر قرار داده است.
 
وی ادامه داد:  همچنین با عنایت به حادثه آتش سوزی لوله نفت مارون در بخش میانکوه شهرستان اردل  نظام بانکی در این شرایط دشوار، نقشی تعیین‌کننده‌ای دارد وتعطیلی بانک این بخش عادلانه نیست چرا که منطقه صعب العبور است و مسافت شهر سرخون تا بخش ناغان (در حدود 55 کیلومتر )  و تا شهر اردل (حدود 65 کیلومتر ) می باشد که مسافت زیادی است  و خدمات دهی به مردم نباید بگونه ای باشد که  وقت و زمان مردم به هدر رود.
 
 رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود :  شناسایی نقاط ضعف بانک ها از سوی ناظران مرکزی باید بیش از پیش کنترل گردد لذا  تشخیص مشکل ،تکنیک ها واستراتژی خروج از مشکل از ضروریات است.
 
وی افزود : در مواردی که بانک در شهر و یا روستایی دیگر کارا نیست یا احتمالا کارا نخواهد بود وچشم انداز آتی بانک هم امیدبخش نیست در این زمان مسئولان به جای تعطیلی بانک تمهیداتی اتخاذ نمایند که دسترسی به عملیات حیاتی وضروری مردم همچنان میسر بماند.که ثبات مالی لطمه نبیند واطمینان به نظام مالی حفظ بشود.
 
 
در ادامه فاضل حدادی ، عضو شورای اسلامی شهرستان اردل و شهر سرخون با اشاره به مشکل تعطیلی احتمالی بانک صادرات شهر سرخون خاطر نشان کرد مسئولین بالادست در شرایط خاص طلب حمایت نقدینگی موقت یا حمایت از تعهدات، برای بانکهای آسیب دیده از سوی مردم  می کنند  لذا با شرایط اقتصادی مردم علی الخصوص مردم  بخش میانکوه طلب این حمایت عادلانه نیست چرا که در حال حاضر مردم در شرایط اقتصادی سختی قرار داشته و با توجه به حادثه آتش سوزی لوله نفت مارون در بخش میانکوه خسارات بسیاری وارد شده و  بسیاری از شیلات ، مزارع و دامداران متضرر گردیده اند و اقتصاد منطقه فلج شده است.
 
در ادامه مدیر شعب بانک صادرات  استان چهارمحال و بختیاری  افزود : با توجه به اینکه  بانک صادرات از  سهامی خاص به سهامی عام تغییر شکل یافته و در پی آن، سهام بانک در سال ۱۳۸۸ در بازار بورس اوراق بهادار به صورت عمومی عرضه شد لذا این بانک باید به سهام داران خود جوابگو باشد  و  در عین حال رسالت اجتماعی خود را نیز انجام دهد.
 
ستار پسند در پایان با اشاره به اینکه تا کنون ابلاغیه مکتوب  از سوی مرکز جهت تعطیلی بانک صادرات شهر سرخون به وی داده نشده گفت:  طی جلسه ای با حضور رئیس شعبه  بانک صادرات شهر سرخون و رئیس حوزه بخش میانکوه وهمچنین حضور  معتمدین منطقه و شورای اسلامی شهر سرخون و بخشدار بخش میانکوه در بخشداری میانکوه  امید است گردش حسابی این بانک با مساعدت و کمک مردم  ارتقا که امتیاز بالاتری کسب نموده و مکاتبه ای نیز از سوی مدیریت شعب استان چهارمحال و بختیاری با بانک مرکزی تهران  جهت اخذ فرجه زمانی چند ماهه جهت ارتقای این بانک معمول میگردد .
 
مدیر شعب بانک صادرات استان چهارمحال و بختیاری در این نشست قول مساعد دادند که تحت هر شرایطی در خدمات رسانی به مشتریان بانکی این بانک در بخش میانکوه خللی ایجاد نمی گردد.
 
انتهای پیام /۱۰۲۰ج


کد مطلب: 46532

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46532/شناسایی-نقاط-ضعف-بانک-سوی-ناظران-مرکزی-باید-بیش-پیش-کنترل-گردد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir