کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمسیون فرهنگی مجلس؛

اعتبارات فرهنگی ۲۵ درصد رشد پیدا کرد

6 بهمن 1399 ساعت 13:01

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه شده است ،کل بودجه از ۴۳ درصد رشد برخوردار است و رشد اعتبارات فرهنگی ۲۵ درصد اعمال شده است از این رو با اعمال تغییراتی تلاش شد تا رشد اعتبارات فرهنگی به رشد کل بودجه نزدیک شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛  احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: 
در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه شده است ،کل بودجه از ۴۳ درصد رشد برخوردار است و رشد اعتبارات فرهنگی ۲۵ درصد اعمال شده است از این رو با اعمال تغییراتی تلاش شد تا رشد اعتبارات فرهنگی به رشد کل بودجه نزدیک شود.
 
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان، مسائل اقتصادی است و این موضوع با حساسیت در کمیسیون فرهنگی پیگیری می‌شود.
 
راستینه عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است عبور از وضعیت اقتصادی کنونی با به ‌کارگیری ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر امکانپذیر است از همین رو باید مسائل اقتصادی را وارد عرصه فرهنگ و هنر کرد و اعتبارات مناسبی به این بخش اختصاص داده شود.
 
وی بیان داست: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر، آنچنان که شایسته است به این موضوع توجه نشده و می‌طلبد تا این رویه اصلاح شود

راستینه عنوان کرد: برخی عنوان می‌کنند اعتبارات باید برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شود اما دیدگاه دیگر بر تولید محتوا و حمایت از هنرمند برای تولید آثار فاخر تاکید دارد که دیدگاه دوم مورد  نظر بنده است.
 
وی تشریح کرد: هنر نقش اساسی و بنیادین در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است و انتظار می‌رود به این نقش بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲۰ج 


کد مطلب: 46526

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46526/اعتبارات-فرهنگی-۲۵-درصد-رشد-پیدا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir