کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشنواره کتابخوان و رسانه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

1 بهمن 1399 ساعت 13:38

مدیر کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از تلاشهای کلیه اصحاب رسانه استان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی از تلاشگران این عرصه جهت شرکت در «جشنواره کتابخوان و رسانه» دعوت کرد.


به گزارش جهانبین نیوز ، فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از تلاشهای کلیه اصحاب رسانه استان  جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی از تلاشگران این عرصه جهت شرکت در «جشنواره کتابخوان و رسانه» دعوت کرد.

خلیل مقدم گفت: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است و بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری(رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان ها و کتابخانه های عمومی اختصاص دارد.

وی افزود: تنها آثار ارسالی با موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» و... در فرایند داوری قرار گرفته و موضوعات غیر مرتبط از پروفایل کابران حذف خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: علاقه مندان برای شرکت در اولین جشنواره کتاب خوان و رسانه می بایست آثار تولید شده خود را در بازه زمانی ۱۷ مرداد تا ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ پس از ثبت نام در نشانی festival.iranpl.ir به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند، سامانه دریافت آثار تا پایان وقت اداری ۲۲ بهمن ماه فعال بوده و آثار بارگزاری شده پس از این تاریخ از فرایند داوری حذف خواهند شد.

خلیل مقدم در خصوص جوایز درنظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» اذعان داشت: جوایز این جشنواره شامل جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر برای نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات دوم هر رشته و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات سوم هر رشته خواهد بود.

همچنین ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 46485

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46485/جشنواره-کتابخوان-رسانه-چهارمحال-بختیاری-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir