کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

تکمیل امامزاده سلطان سبزپوش (ع) در پیچ و خم مشکلات مالی

1 بهمن 1399 ساعت 13:13

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازسازی محوطه و ساختمان امامزاده سیدمحمد سبزپوش (ع) غرب شهرکرد گفت: مشکل عمده این امامزاده کمبود منابع مالی است.


حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به بازسازی محوطه و ساختمان امامزاده سید محمد سبزپوش (ع) غرب شهرکرد اظهار کرد: مشکل عمده این امامزاده کمبود منابع مالی است.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی باید از منابع مردمی و توسط هیئت امنا جذب شود و متاسفانه هنوز اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است یادآور شد: اوقاف و امور خیریه در مدت یکی دو سال گذشته بالغ‌بر  350 میلیون تومان کمک مالی در این راستا صورت گرفته است و برای خرید مصالح مورد نیاز برای سقف هزینه شده است.
 
امیری با بیان اینکه اقدامات لازم جهت واگذاری عملیات سقف‌ریزی در این امامزاده در مناقصه صورت گرفته است یادآور شد: اجرای سقف فقط مشکل مالی دارد.


 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخشی از هزینه هم قرار است در طرح بازآفرینی تامین شود که طی آن بنا است یک میلیارد تومان به پروژه کمک شود افزود: اعتبار در استان مصوب شده است، اما تخصیص هنوز صورت نگرفته و پیگیری‌ها برای تحقق آن درحال انجام است.
 
وی پروژه امامزاده سلطان سبزپوش (ع) را بزرگ عنوان و تاکید کرد: هزینه بالایی برای این طرح نیاز است و فقط برای تکمیل سقف آن نیاز به بیش از 500 میلیون تومان سرمایه است.
 
امیری خاطرنشان کرد: در طرح اجرایی پروژه اشکالاتی وجود داشت که مرتفع شده است و برخی از ستون‌ها باید حذف شود و تعداد ستون‌ها در نقشه اولیه زیاد بوده، همچنین در طرح سقف نیز تغییراتی اعمال شده است و به این ترتیب پرتی فضا کم‌تر شده و فضا گسترده‌تر می‌‍شود.


 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از لحاظ معماری، فنی و مهندسی همه چیز مهیا است اما مشکل بودجه کمی پیشرفت کار را کند کرده است.
 
وی با اشاره به وضعیت کرونا و تعطیلی امامزاده‌ها بیان داشت: این موضوع لطمه بزرگی به منابع مالی استان وارد کرده و منابع مالی مازاد منفی 80، نسبت به سال گذشته شده و نذورات مردمی از سال گذشته 80 درصد کم‌تر شده است.
 
امیری ادامه داد: همین موضوع سبب شده تا بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمرانی و کارهای جاری بقاع را دچار مشکل کند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 46484

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46484/تکمیل-امامزاده-سلطان-سبزپوش-ع-پیچ-خم-مشکلات-مالی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir