کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با جهانبین نیوز مطرح شد

افزایش قیمت مواد شوینده به خواست کارخانه‌دار

20 دی 1399 ساعت 13:39

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه‌ها و واحدهای تولید مواد شوینده بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند که باعث رشد قیمت آن در بازار شده است.


فرج‌الله رحمتی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کارخانه‌ها و واحدهای تولید مواد شوینده بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند که البته سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان آن را تکذیب کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی یک محصول از کارخانه افزایش قیمت پیدا می‌کند خودبه‌خود در بازار نیز اثرگذار می‌شود.

وی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری واحد تولیدی مواد شوینده ندارد و نیاز خود را با واردات از استان‌های دیگر تأمین می‌کند به همین دلیل برای انتقال اقلام به استان هزینه حمل و نقل نیز محاسبه می‌شود، لذا قیمت تمام شده محصول که به دست مصرف‌کننده می‌رسد بیشتر می‌شود.

رحمتی عنوان کرد: مایع دستشویی که با قیمت 6 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شد الآن به قیمت 13 هزار تومان از سوی واحد فروشنده خریداری می‌شود، نمی‌توان تنها فروشندگان را مقصر دانست چراکه آن‌ها نیز این اقلام را با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها نظارت بر واحدهای صنفی کوچک انجام می‌شود اما در سطح کلان نظارتی وجود ندارد تا کارخانه‌دار به خواست خود قیمت اجناس را بالا نبرد.

وی اضافه کرد: قیمت مواد شوینده در سطح بازار و فروشگاه‌های مصرف برابر است چون قیمت مصرف‌کننده بر روی این اقلام درج می‌شود.

رحمتی یادآور شد: در حال حاضر هیچ کمبودی در خصوص مواد شوینده در بازار استان و شهرکرد وجود ندارد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 46383

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46383/افزایش-قیمت-مواد-شوینده-خواست-کارخانه-دار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir