کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری/

نقش مجلس در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مشخص شود

18 دی 1399 ساعت 11:27

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع مهم دیگر آسیب‌های اجتماعی آشکار و زیرپوستی به‌عنوان یک مسئله درآور و نگران‌کننده است، نقش مجلس در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید مشخص شود، رسیدگی به ناهنجاری‌های اجتماعی تنها وظیفه دستگاه قضا، نیروی انتظامی و... نیست.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه فراوانی به حضور میدانی مسؤولان در مناطق و اطلاع از نزدیک مشکلات توسط آن‌ها مخصوصاً در رده‌های بالا و تصمیم گیر که می‌خواهند برای مسائل کلان کشور تصمیم بگیرند، دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسؤولان باید از نزدیک مسائل را لمس کنند، مشکلات را ببینند و حرف‌ها را بشنوند، گفت: لازمه این امر وقت گذاشتن برای سفرهای استانی است.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری هر چند در فرصت کم، از نزدیک حرف‌هایی را شنید و مسائلی را لمس کرد، که البته به همین اندازه هم حتماً می‌تواند مفید و کارساز باشد، با توجه به اینکه مجلس در رأس امور و ریل‌گذار برای همه مسائل کشور است، انتظار می‌رود که مجلس به مقوله فرهنگ در سطح کلان کشور نگاه عمیق‌تری داشته باشد.

نکونام با بیان اینکه مقوله فرهنگ در کشور ضعیف است و آن نگاه عمیقی که باید به فرهنگ در ابعاد مختلف وجود داشته باشد، نیست، ادامه داد: اگرچه اولویت اصلی کشور آن هم به دلیل تحریم‌ها و تحمیل‌های دشمن، مسائل اقتصادی است اما نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مبنای انقلاب، فرهنگ است، لذا جا دارد به مسئله مهم فرهنگ نگاه عمیق‌تری در سطح کلان کشور شود، در بودجه‌ریزی‌ها، در اتخاذ تصمیمات کلان، در نظارت‌ها باید به فرهنگ نگاه جدی شود، این از اولویت‌های مهم کشور است که مجلس باید ورود جدی در این خصوص داشته باشد.
وی مسئله مهم دوم را کمیته صیانت در مجلس که اخیراً تصویب شده است، عنوان کرد و گفت: اگر مجلس بخواهد در رأس امور، نقش‌آفرین و ریل‌گذار قرار گیرد باید در صیانت از خود هم جدی باشد، صیانت ایمانی، اخلاقی، مالی و اقتصادی و رفتار نمایندگان بسیار مهم است.

نکونام با تأکید بر اینکه کلان نگری، مسئله بسیار مهمی است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید وظیفه محور و حد شناس باشند، همچنین فروتنی و کرامت محوری در رفتار نمایندگان آن‌هم در حوزه انتخابیه خود بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سفرهای استانی مسؤولان باید امیدبخش و نتیجه محور باشند، بررسی و رصد قبل و بعد از سفر بسیار مهم است تا مسائل به بار بنشینند و مشکلاتی که در منطقه مشاهده می‌شود، حل شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات در چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد هستند، اضافه کرد: رفع مشکلات در استان‌ها امید ایجاد می‌کند که قطعاً در آینده کشور و مجلس مهم است.

نکونام یادآور شد: لازمه اینکه مجلس در رأس امور و ریل‌گذار باشد این است که یک الگوی عملی به دنیا ارائه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروز مدیریت و نظام اداری در کشور بسیار ناکارآمد و فشل است که باید حتماً اصلاح شود، یکی از نهادهایی که می‌تواند نقش کلان در اصلاح ساختار اداری کشور داشته باشد، مجلس است که ضرورت دارد ریل‌گذار باشد.

وی بر تعامل بین مدیران و مردم تأکید کرد و گفت: این تعامل آن‌گونه که باید عمقی، عاطفی، ایمان محور، اخلاق محور، کارا و مفید نیست.

نکونام افزود: موضوع مهم دیگر آسیب‌های اجتماعی آشکار و زیرپوستی به‌عنوان یک مسئله درآور و نگران‌کننده است، نقش مجلس در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید مشخص شود، رسیدگی به ناهنجاری‌های اجتماعی تنها وظیفه دستگاه قضا، نیروی انتظامی و... نیست.

انتهای پیام/1031ج
 
 
 


کد مطلب: 46359

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46359/نقش-مجلس-رسیدگی-آسیب-های-اجتماعی-مشخص-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir