کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس سياسي تاکيد کرد؛

بمباران عين الاسد مهر تائيدي بر قدرت منطقه اي ايران بود

18 دی 1399 ساعت 8:06

کارشناس مسائل سياسي در لردگان گفت: حمله به پايگاه نظامي ايالات متحده آمريکا بزرگترين اتفاق در تاريخ معاصر و شايد مهمترين رخداد قرن شمسي باشد.


محمدرضا عسکري ارمندي کارشناس مسائل سياسي در لردگان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بمباران موشکي پايگاه مزدوران آمريکايي مهر تائيدي بر قدرت موشکي جمهوري اسلامي ايران بود زيرا تا قبل از آن بسياري از تحليلگران نظامي-امنيتي دنيا توان موشکي ايران را اين چنين دقيق و قدرتمند نمي دانستند.

وي افزود: هدف قرار دادن پايگاه وابسته به آمريکا پس از جنگ جهاني دوم تاکنون غيرممکن بود زيرا اين مسئله عملاً جنگ عليه منافع آمريکا محسوب مي‌شد ولي شجاعت ايران هژموني آمريکا را به نابودي کشاند.

عسکري تصريح کرد: حمله به پايگاه نظامي ايالات متحده آمريکا بزرگترين اتفاق در تاريخ معاصر و شايد مهمترين رخداد قرن شمسي باشد زيرا طرف مقابل کشوري است که داعيه ابرقدرتي در دنيا را دارد و حتي قدرت‌هاي جهاني همچون روسيه و چين هم شهامت چنين اقدامي را نداشته‌اند اما جمهوري اسلامي ايران پس از شهادت سپهبد شهيد سليماني به دنيا نشان داد که توانايي هر کاري را دارد.

کارشناس مسائل سياسي گفت: اين حرکت به موقع مهر تائيدي بود بر قدرت منطقه‌اي ايران در شرايطي که حدود چهار دهه اخير در سخت‌ترين تحريم هاي تاريخ قرار دارد و شايد پيامي روشن باشد براي غربي ها که در مباحث نظامي جمهوري اسلامي حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و البته وقتي پاي امنيت کشور در ميان باشد با کسي تعارف ندارد که اين نشان دهنده تحولي بزرگ در ادبيات سياسي ايران در منطقه بود.

عسکري ارمندي اظهار داشت: بعد از موشک باران عين الاسد تمام معادلات منطقه اي و جهاني غرب دچار دگرگوني شد زيرا پس از جنگ تحميلي اين اولين بار بود که ايران بصورت ميداني آمادگي نظامي به خصوص توان شگفت انگيز موشکي خود را به رخ دنيا کشيد اگر چه همانطور که مقام معظم رهبري هم فرمودند اين انتقام خون پاک سردار دلها نبود بلکه يک تلنگر يا سيلي کوچک بود و قطعا مسئله انتقام خون شهيد سليماني و همرزمانش در جاي ديگر و اينبار سهمگين تر براي آمريکا و متحدينش خواهد بود.

وي با اشاره به چگونگي و سطح انتقام از آمريکايي‌ها افزود: در شرايط فعلي آمريکا پس از انتخابات وارد يک بحران امنيتي به تمام معنا شده است و همان‌گونه که اطلاع داريد در چند روز اخير درگيري ها تا سر حد حمله به کنگره آمريکا افزايش پيدا کرده و البته مسئله انتقام زمان و مکان خود را مي طلبد ولي در حالت کلي آمريکايي ها حتي از خود ما بهتر مي دانند که هر گونه حرکتي بر عليه ايران، موجب نابودي کليه منافع آمريکا در منطقه خواهد شد که اخراج نظامي از غرب آسيا تنها يک طرف قضيه خواهد بود.

وي در پايان تاکيد کرد: بمباران عين الاسد نقطه عطف قدرت و جايگاه ايران در جهان شده است زيرا آمريکا پس از جنگ جهاني دوم تا کنون براي نخستين بار است که چنين به چالش کشيده مي شود و اين نشان دهنده ظهور يک قدرت جديد در منطقه و حتي جهان است و قطعا با کمرنگ شدن تحريم ها و بهبود وضعيت اقتصادي تاريخ ايران روزهاي درخشاني را در پيش خواهد داشت.

انتهاي پيام1026ج /630ل


کد مطلب: 46353

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46353/بمباران-عين-الاسد-مهر-تائيدي-قدرت-منطقه-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir