کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمر بني هاشم عليه السلام:

آيت الله مصباح يزدي در فتنه ها و جريان فتنه از ستون‌هاي مستحکم نظام بودند/ شهيد سليماني يک نابغه نظامي بود

16 دی 1399 ساعت 8:53

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمر بني هاشم عليه السلام درجمع پيشکسوتان بازنشستگان و با وابستگان به سپاه لردگان گفت: رحلت علامه آيت الله حاج محمدتقي مصباح يزدي ضايعه و جبران ناپذير است.


مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمر بني هاشم عليه السلام در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  رحلت علامه مصباح يزدي ضايعه و جبران ناپذير است،آن فقيه عاليقدر يک شخصيت علمي ،بصير، ولايتمدار و انقلابي بود .
 
حجت الاسلام والمسلمين سيد امان الله حسيني صدر ادامه داد: مقام معظم رهبري با اقامه نماز بر پيکر اين فيلسوف عالقيدر و پيام تسليت حقش را ادا کردند.

روحاني و عضو هيأت رزمندگان اسلام استان افزود: آيت الله مصباح يزدي در فتنه ها و جريان فتنه از ستون‌هاي مستحکم نظام بودند ، مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي مدظله العالي فرمودند: آقايان يزدي و مصباح از جمله اين افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزايش وزانت اين مجلس مي‌شود و نبود آنها نيز براي مجلس خبرگان خسارت است.

شهيد سليماني يک نابغه نظامي بود

مسئول نمايندگي ولي فقيه در ادامه به ويژگي هاي  سيدالشهداء مقاومت شهيد سليماني پرداخت و گفت: شهيد سليماني يک نابغه نظامي بود که در دفاع مقدس اين خصوصيت را در سايه پرهيزگاري و تقوا به دست آورد در جريان داعش با غضب و خشم عملاً يک نظامي به تمام معنا بود.

حسيني صدر ادامه داد: حاج قاسم در ميادين ديپلماسي به عنوان ديپلمات زبده و آموزش ديده و زبر دست بود، قانع کردن پوتين رييس جمهور روسيه براي حضور در سوريه کار هر کس نبود و فقط کار تربيت شده مکتب حضرت زهرا سلام الله عليها چون قاسم سليماني بود .

حجت الاسلام والمسلمين حسيني صدر گفت: سردار شهيد سليماني و مرحوم علامه آيت‌الله مصباح يزدي  کساني بودند که تا آخر ايستادند و از مسير خارج نشدند از خواصي بودند که خوب وجامع وظيفه شان را شناختند .

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه در ادامه داد: از جمله اشتباهات خواص دوران صدر اسلام  اين بود که فکر مي کردند هر کس همراه پيامبر باشد بايد تمجيد ‌شود و هرگز خطا و اشتباه نمي کنند ، در جريان سقيفه آمدند و گفتن اينها اشتباه نمي‌کنند چون همراه پيامبر بودند،  ولي در اين مقوله اسلام هزينه اش را پرداخت کرد.

روحاني و عضو هيأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: در جريان انقلاب اسلامي هم مانند خواص صدر اسلام،  خيلي ها همراه انقلاب بودند پايگاه داشتند و سابقه در انقلاب داشتند درفتنه 88 با اشتباهاتشان خسارتهاي سنگيني به  اسلام و انقلاب زدند.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني صدر گفت: آنجايي که حضرت آقا فرمودند اين عمار، عمار در جنگ صفين ۹۲ ساله بود نقش آفريني مي کند و در گوشه لشکر نصيحت مي کرد چرا از اميرالمومنين حضرت علي عليه السلام اطاعت نمي کنيد ايشان حجت شرعي است،مرحوم علامه آيت‌الله مصباح يزدي،  عمار به تمام معنا بود که دين خودش را به امام و شهدا ادا کرد، خم شد تا پاي نانب امام زمان ارواحنافداه را را بوسيد.

اين مقام مسئول ادامه داد: حاج قاسم سليماني تحصيلات سياسي بالايي نداشت، در دانشگاه هاي خارخ تحصيل نکرده بود ولي زبدگان سياسي را عقب مي راند به مجبور مي شدند اطاعتش کنند چون تربيت شده مکتب آقا بود حاج قاسم سليماني سياستمدار شده بود اگر حاج قاسم نبود جنوب لبنان آزاد نمي شد،يک نظامي به تمام معنا بود از خصوصيات ديگر حاج قاسم عبوديت و معنويت بود.
 
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه در ادامه گفت: خواص زمان پيامبر بين رهبري پيامبر و اميرالمومنين ديدگاه متفاوت داشتند آنها مي گفتند پيامبر اکرم الله عليه و آله و سلم قرآن آورد ولي امير المومنين حضرت علي  که برآن قرآن نازل نشده، پيامبر آدم ها را تربيت کرد ولي علي جوان است و سابقه ندارد نمي‌تواند حکومت اسلامي تاسيس کند ، جامعه را وادار کردند از علي بن ابيطالب عليه السلام اطاعت نکند و اسلام ناب ضربه خورد .

وي ادامه داد: در نظام جمهوري اسلامي ايران هم اين اتفاق افتاد، دشمنان تلاش کردند بين امام و حضرت آقا اختلافاتي به وجود آوردند و گفتند امام سابقه مبارزاتي داشت انقلاب کرد ولي حضرت آقا اين خصوصيات را ندارد،  اسلام به شخصيت‌هايي مثل سردار سليماني و علامه مصباح نياز دارد ،کساني که راهگشا باشند راه را انتخاب نمايند و گرد و غبار را ببينند، شجاعانه و عمار گونه به ميدان بيايند و ضمن همراهي کيد و مکر دشمن را براي عموم مردم بيان کنند.

حجت الاسلام حسيني صدر در ادامه گفت: خواص دوره پيامبراعظم صلي الله عليه وآله وسلم، پشت صحنه را نگاه نمي کردند ، حضرت آقا در فتنه ۸۸ مي فرمود ببينيد پشت صحنه چه کسي است، ميدان ميدان دشمن است جبهه خودي را نزنيد و بمباران نکنيد، خواص جامعه بايد گوششان به دهان مقام معظم رهبري باشد و اطاعت پذير باشند.

انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 46333

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46333/آيت-الله-مصباح-يزدي-فتنه-جريان-ستون-هاي-مستحکم-نظام-بودند-شهيد-سليماني-يک-نابغه-نظامي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir