کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

تنها ۱۰۲ مدرسه در منطقه دیناران زیرساخت لازم برای آموزش مجازی را دارند

15 دی 1399 ساعت 19:17

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ز ۱۷۱ مدرسه منطقه دیناران در شهرستان اردل تنها ۱۰۲ مدرسه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی را دارند و مابقی از این امکان محروم هستند


به گزارش جهانبین نیوز ؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در حاشیه سفر به منطقه دیناران شهرستان اردل در جمع خبرنگاران اظهار کرد : از ۱۷۱ مدرسه منطقه دیناران در شهرستان اردل تنها ۱۰۲ مدرسه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی را دارند.

وی تصریح کرد : مقرر شد اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تا سه ماه آینده اقدام به ایجاد زیرساخت در این حوزه را پیگیری کند که با ایجاد این زیرساخت‌ها بیش از ۹۰ درصد مدارس به امکانات آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند.
 

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات مدارس منطقه دیناران مورد بررسی قرار گرفت گفت: کمبود کلاس درس، نداشتن حصار و نبود سرویس بهداشتی از مهم ترین مشکلات مدارس در این منطقه است.

عباسی با اشاره به اینکه همکاری خیرین ، اعتبارات دولتی و بنیاد علوی در راستای احداث مدارس و تجهیزات و نوسازی می توانند با ما همکاری داشته باشند عنوان کرد: برای تامین اعتبار و حل مشکلات مدارس این منطقه در شورای برنامه ریزی باید تصمیم گرفته شود.

وی با اذعان بر اینکه  تنها ۱۰۲ مدرسه در منطقه دیناران  زیرساخت لازم برای آموزش مجازی را دارند خاطر نشان کرد: مقرر شد اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تا سه ماه آینده اقدام به ایجاد زیرساخت در این حوزه را پیگیری کند، با ایجاد این زیرساخت‌ها بیش از ۹۰ درصد مدارس به امکانات آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند و پوشش ارتباطی به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

عباسی  یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه دیناران کمبود مرکز بهداشت عنوان کرد و گفت : مقرر شد یک قطعه زمین توسط اهالی برای ایجاد مرکز بهداشت اختصاص یابد و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مقدمات استقرار یک کانکس و تجهیز آن را در این منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پیگیری کند.

وی همچنین  در خصوص احداث جاده ارتباطی در این منطقه، گفت : برای احداث جاده نیازمند اخذ مجوز از ادارات منابع‌طبیعی، محیط‌زیست و ... هستیم، باتوجه به هزینه‌بر بودن احداث جاده نیازمند تخصیص اعتبار ملی به این پروژه هستیم، بنابراین تا زمان اخذ مجوز اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازگشایی، تعمیر و نگهداری محور اقدام کند، لازم به ذکر است به‌علت پوشش جنگلی منطقه امکان احداث جاده در برخی مناطق وجود ندارد.

انتهای پیام /۱۰۲۰ج 


کد مطلب: 46325

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46325/تنها-۱۰۲-مدرسه-منطقه-دیناران-زیرساخت-لازم-آموزش-مجازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir