کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت /

جامعه‌اي که در زمينه توليد موفق عمل کرده باشد پيشرفت بيشتري دارد

15 دی 1399 ساعت 13:06

تجربه نشان داده است که هر جامعه‌اي که در زمينه توليد و صادرات موفق‌تر عمل کرده است ماندگاري و پيشرفت آن جامعه بيشتر بوده و چه‌بسا الگوي جوامع ديگر هم شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کورش خسروي در يادداشتي نوشت :

در طول تاريخ بشر،از زمان انسان‌هاي نخستين تا امروز،که دنياي صنعتي همه‌چيز را در برگرفته است،توليد به‌عنوان اساسي‌ترين و شايد مهم‌ترين فاکتور پيشرفت جوامع بوده است.
 
تجربه نشان داده است که هر جامعه‌اي که در زمينه توليد و صادرات  موفق‌تر عمل کرده است ماندگاري و پيشرفت آن جامعه بيشتر بوده و چه‌بسا الگوي جوامع ديگر هم شده است ( ژاپن،چين،المان)  از کوچک‌ترين واحد اجتماعي گرفته که خانواده است تا بزرگ‌ترين آن که ملت‌ها مي‌باشند .
 
هر گروه يا اجتماعي که بر روي پاي خود بوده و توليد داخلي را رونق داده است،موفق‌تر بوده و زمينه رشد آن بيشتر بوده است.
 
روند معکوس اين امر و جنبه منفي آن رشد واردات و وابسته بودن به محصولات ديگران است.
 
متأسفانه و به دليل مختلف سير صعودي واردات در دهه‌هاي اخير بنيان بعضي از ملل از جمله ايران عزيز را به‌صورت نمودار منفي از نظر صنعتي تبديل کرده است.
 
عدم توجه به سرمايه‌گذاري بر روي جوانان خلاق و مبتکر و در اختيار گذاشتن سرمايه جهت تشويق به توليدات و ابتکارات داخلي مدرک‌گرايي بسيار خطرناک در دهه اخير و دلايل ديگر که ذکر آن‌ها خارج از اين مقوله است.سير واردات را تشديد کرده است.
 
 حال اين فکر به ذهن خطور مي‌کند که اگر اين روند تا پنجاه سال آينده ادامه يابد چه فاجعه‌اي به وجود مي‌آيد و چه ره‌توشه‌اي براي نسل‌هاي بعدي فراهم مي‌کنيم.
 
آيا به اين انديشيده‌ايم که فروش گنج‌ها و نابودي آن‌ها در کنار عدم توليد داخلي و واردات زياد خطر نابودي يک ملت را رقم مي‌زند.
نفت،گاز،مس،جنگل‌ها و .... روزي پايان مي‌پذيرد و در صورت عدم جلوگيري از اين امر و عدم رشد صادرات و توليدات داخلي ميراثي براي نسل‌هاي بعدي نمي‌مانند .
 
يادمان باشد که ....
پسر کو ندارد نشان از پدر                        تو بيگانه خوانش،نخوانش پسر
 
 
بيايم و راه گذشتگان توليدگر را ادامه دهيم.کشاورزي،دامداري،صنعت فرش، و صدها فن و هنر در اختيار ايرانيان بوده ولي متأسفانه به فراموشي سپرده‌شده است پس بيايم و راه توليد را براي آباداني ايران عزيز بازکنيم. چراکه چو ايران نباشد تنم من مباد.
 
به اميد آن روز

انتهای پیام/590پ


کد مطلب: 46322

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46322/جامعه-اي-زمينه-توليد-موفق-عمل-کرده-باشد-پيشرفت-بيشتري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir