کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم در مجلس؛

ایجاد رانت و فساد با ارز چند نرخی /طبقات محروم از قیمت گذاری ارز چیزی نصیبشان نمی شود

14 دی 1399 ساعت 10:04

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های، شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری ارز باید تک نرخی باشد چون چند نرخی بودن ارز ایجاد رانت و فساد می کند.


احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آیا ما با نرخ ارز موجود که چند نرخی در لایحه بودجه موافق هستیم یا نه؟ همه به اتفاق می دانیم این مدل نرخ ارز در لایحه بودجه، هم ایجاد رانت کرده و هم نتوانسته طبقات مستضعف و محروم را نجات دهد .

وی با شاره به اینکه ما ناگزیریم از چند نرخی در بحث ارز عبور کنیم تصریح کرد: سالیان سال است که این قیمت گذاری چند نرخی در بحث ارز فساد و رانت ایجاد کرده و متاسفانه طبقات محروم از محل این قیمت گذاری ارز چیزی نصیبشان نشده  است.

راستینه در بحث مالیات نیز گفت: این مدل مالیات ستانی تولید را اسیب زده  چراکه بیشترین مالیاتی ما در بخش تولید و بخش حقوقات است در حالی که مدل مالیات ستانی باید تغییر کند .

وی به مسئله نفت نیز اشاره کرد و گفت:  متاسفانه دولت توانایی اینقدر صادرات نفت را به فرض اینکه تحریم هم نباشد با وضعیت موجود ندارد لذا ما باید منابع جایگزین صادرات نفت را به توافق برسیم.

راستینه با تاکید بر اینکه انچه در این مدت در خصوص اصلاح ساختار بودجه فریاد زیدیم  گفت: اصلاح ساختار بودجه برچند استوار است اول اینکه قیمت گذاری ارز باید تک نرخی باشد چراکه چند نرخی بودن ارز ایجاد فساد می کند و دوم اینکه صادرات نفت به این شکل قابل قبول نیست و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب درآمدها را از نفت جدا کنید، اگر نفتی صادر می شود باید در حوزه عمرانی و تملک رود، ما یک جدول ایجاد کنیم و مازاد سقفی که میبندیم پول ان در عمران هزینه شود .

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 46309

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46309/ایجاد-رانت-فساد-ارز-چند-نرخی-طبقات-محروم-قیمت-گذاری-چیزی-نصیبشان-نمی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir