کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود / ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشید

13 دی 1399 ساعت 19:28

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود، گفت: ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشید.


به گزارش جهانبین نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی وی را از چهره‌های ماندگار و ارزشمند حوزه علمیه قم برشمرد و اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود که همگان جایگاه علمی و اخلاقی ایشان را تحسین می‌کنند.

وی ادامه داد: این عالم جلیل‌القدر از محضر بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله بهجت و علامه طباطبایی بهره برد و در عرصه تعلیم‌وتربیت نیز شاگردان بسیاری تربیت کرد.

حسینی بوشهری افزود: در مبارزات انقلاب نیز همواره نسبت به بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم کوشید و در راه‌اندازی دو مجله بعثت و مجله انتقام نقش زیادی ایفا کرد.

وی با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی انسانی تکلیف مدار بود، تأکید کرد: ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشیدند و همواره در مسیر ولایت و رهبری گام برداشتند.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین با اشاره به تعبیری که رهبر انقلاب در خصوص علامه مصباح به کار بردند، گفت: رهبر انقلاب در خصوص ایشان فرموده‌اند: اگرچه امروز آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی در میان ما نیستند نسل امروز ما از وجود این شخصیت‌ها استفاده کنند اما حضور شخصیت آیت‌الله مصباح در حقیقت خلأ وجودی این بزرگان را پر می‌کند و می‌توانند از محضر این شخصیت استفاده و بهره ببرند.

وی به آثار گران‌بهای این عالم مجاهد و پارسا اشاره کرد و بیان داشت: آثار گران‌بهایی در زمینه‌های تفسیر موضوعی قرآن، بحث خداشناسی، کیهان‌شناسی، راه و راهنما شناسی، اخلاق، تاریخ از دیدگاه قرآن، حقوق و سیاست، آموزش فلسفه، شرح اسرار، شرح نهایه الحکمه، نقدی بر اصول مارکسیست، ولایت‌فقیه و ... از ایشان برای ما به‌یادگارمانده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 46305

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46305/آیت-الله-مصباح-یزدی-انسانی-متفکر-نظریه-پرداز-ایشان-هیچگاه-مسیر-انقلاب-ارزش-های-دست-نکشید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir