کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان:

جهاد دري از درهاي بهشت است که به روي هر کس باز نمي‌شود/ حاج قاسم،ارتش بين‌المللي اسلام را رقم زد که بساط آمريکا را در منطقه جمع کند

12 دی 1399 ساعت 13:57

امام‌جمعه فارسان گفت: از زندگي شهيد سليماني درس‌هاي زيادي مي‌توان گرفت، جهاد در راه خدا از ويژگي‌هاي شهيد سليماني بود، جهادي که امام علي (ع) درباره آن مي‌فرمايد که جهاد دري از درهاي بهشت است که به روي هر کس باز نمي‌شود و تنها به روي بندگان مخصوص خدا باز مي‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به 13 دي‌ماه سالروز شهادت سردار سليماني و ابو مهدي المهندس روز مقاومت اشاره داشت و گفت: دست پليد و تروريست استکبار، شيطان بزرگ، به خون فرزند رشيد اسلام، سرباز دلاور قرآن، مالک اشتر ولايت، شير بيشه‌هاي مبارزه با داعشيان و تکفيريان، فرمانده شجاع خط مقاومت، رزمنده فداکار، عارف، زاهد و خودساخته، بسيجي بزرگوار شهيد قاسم سليماني آغشته شد و روح مطهرش به ياران شهيدش پيوست.
 
وي افزود: او که دائماً خود را جامانده اين قافله مي‌دانست و آرزوي شهادت مي‌کرد. در ايام فاطميه در روز جمعه که الان يک سال از آن حادثه مي‌گذرد مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدت درراه قرآن و دفاع از حرم اهل‌بيت و حريم انقلاب را گرفت.
 
وي تصريح کرد: اين‌ها مي‌خواهند روحيه ما را تضعيف کنند تا تن به ذلت بدهيم و از آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي‌مان عقب‌نشيني کنيم؛ اما نمي‌دانند برعکس تصور آنان، شراره‌هايي از آتش در قلب ما براي گرفتن انتقام مظلوم، شعله‌ور خواهد شد و تا رسيدن به مقصود آرام نخواهد شد.
 
وي بيان داشت: ما به حقانيت راهي که مي‌رويم با ريخته شدن اين خون‌ها يقين مي‌کنيم. آنان نمي‌دانند که اين خون در جوامع مختلف انساني و مبارزينِ جبهه‌هاي مختلفِ رودررو با آمريکا و اسرائيل و ارتجاع، حرکت ايجاد مي‌کند، انگيزه توليد مي‌کند و چنان طوفاني به پا خواهد کرد که به‌زودي اثري از جنايتکاران باقي نخواهد ماند.
 
وي اظهار داشت: يکي از ويژگي‌هايي که در تمام شئونات زندگي شهيد سليماني به راحتي مي‌توان مشاهده کرد، استقامت در راه خدا بود و ايشان بيشتر عمر مبارک خود را در عرصه مبارزه و جنگ سپري کردند و نه‌تنها از شهادت واهمه‌اي نداشتند، بلکه همواره التماس دعاي شهادت از فرزندان مدافع حرم و غيره داشتند.
 
وي افزود: از زندگي شهيد سليماني درس‌هاي زيادي مي‌توان گرفت، جهاد در راه خدا از ديگر ويژگي‌هاي شهيد سليماني بود، جهادي که امام علي (ع) درباره آن مي‌فرمايد که جهاد دري از درهاي بهشت است که به روي هر کس باز نمي‌شود و تنها به روي بندگان مخصوص خدا باز مي‌شود.
 
وي گفت: حمايت از مسلمانان و حمايت از مستضعفان جهان از ديگر ويژگي‌هاي شهيد سليماني به‌حساب مي‌آمد و ايشان به‌نوعي براي مردم منطقه و ايران اميد و امنيت به‌حساب آمده و حامي مسلمانان و مستضعفان گرفتار، جنگ‌زده، آواره و يتيم در سراسر جهان بودند. حاج قاسم سليماني ظرفيت‌هاي مردمي کشورهاي مختلف را حول محور مقاومت جمع کرده و به‌نوعي ارتش بين‌المللي اسلام را رقم زد که قرار است بساط آمريکا را در منطقه جمع کند.
 
امام‌جمعه فارسان به نماز اشاره داشت و بيان داشت: نماز ستون دين است و همه موضوعات دين با نماز معنا پيدا مي‌کند، البته ستون نماز هم ولايت است و شهيد سليماني هم در زمينه ولايت و هم در زمينه اقامه نماز به بهترين شکل ممکن عمل کرد و ما امروز مي‌توانيم شهادت دهيم که او اقامه کننده نماز بود.
 
 وي تصريح کرد: عده‌اي هم هستند که نماز مي‌خوانند، ولي قراردادهايي را امضا مي‌کنند که برخلاف دين، اسلام و انقلاب اسلامي است - با حرف زدن کٌد به دشمن مي‌دهند– وعده مي‌دهند عمل نمي‌کنند -و آن‌ها بايد اين را بدانند که کسي که نماز را اقامه کند به سمت چنين اقداماتي نمي‌رود، چرا که اقامه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور مي‌سازد.
 
دشمن در ميدان‌هاي جنگ از عهده سليماني برنيامد و دست به اقدامات ناجوانمردانه زد و اين مهم را در طول تاريخ اسلام با امام علي (ع) و امام حسين (ع) و ساير ائمه معصوم انجام داده‌اند که نشان‌دهنده ضعف آن‌ها است.

انتهای پیام/590پ 

 


کد مطلب: 46288

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46288/جهاد-دري-درهاي-بهشت-روي-کس-باز-نمي-شود-حاج-قاسم-ارتش-بين-المللي-اسلام-رقم-زد-بساط-آمريکا-منطقه-جمع-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir