کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاحات ساختاری بودجه؛ دغدغه اصلی مقام معظم رهبری/ متاسفانه اراده ای برای ساختار بودجه دیده نمی شود

8 دی 1399 ساعت 7:47

نماینده شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات ساختاری بودجه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در دو سال گذشته بوده اما متاسفانه اراده ای برای ساختار بودجه دیده نمی شود، بودجه بخش فرهنگ مظلومانه تر از هر بخشی تنها ۱/۷ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ احمد راستینه نماینده شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: دوست و دشمن بر هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب صحه می گذارند ولی چرا مظلومیت رهبر انقلاب در در اوج اقتدار بر صالحیتش اعظم است؟

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از دل کندن دشمن سخن گفته و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد کشور نمی داند.

دولت ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده حواله می دهند

راستینه با بیان اینکه در لایحه بودجه میبینیم که منابع درآمدی ما به اما و اگرهای موقومی وصل شده است که شرایط سختی را برای اقتصاد آینده رقم خواهد زد گفت: دولت ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده و به دست و دلبازی دشمنان حواله می دهند و اینگونه تورم کمرشکن را با کسری بودجه بر ملت تحمیل می کنند ، بی ارزش شدن پول ملی را رقم می زنند و تا کنون نه دولت ها و نه مجلس ها اراده ای برای حل آن نداشتند.

مجلس امروز باید شجاعانه یک تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد

وی خاطر نشان کرد:این مجلس باید امروز شجاعانه یک تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد، دیوان محاسبات  و مرکز پژوهش ها به عنوان دو بال مجلس بارها تاکید کرده اند که کسری بودجه در این لایحه کاملا مشهود است و کسری لایحه عملیاتی در بودجه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۷ درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال ۹۹ داشته و کسری تراز عملیاتی از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

راستینه ادامه داد: اصلاحات ساختاری بودجه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در دو سال گذشته بوده اما متاسفانه اراده ای برای ساختار بودجه دیده نمی شود، بودجه بخش فرهنگ مظلومانه تر از هر بخشی تنها ۱/۷ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: جمله مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ مظلومیتش را اعظم بر صالحیتش می کند فرهنگ و صف آرایی فرهنگی، در مقابل دشمنان آن چیزی است که بنده هم اگر در راه ان کشته شوم احساس میکنم که در راه خدا کشته شده ام این جمله امام مقتدای ماست، اما هیچگاه بودجه فرهنگ مورد توجه من و شما نبوده است .

بودجه بخش فرهنگ نشان می دهد که اراده ای برای رشد و تعالی آینده جامعه نداریم 

راستینه با بیان اینکه بودجه بخش فرهنگ امروز نشان می دهد که اراده ای برای رشد و تعالی آینده جامعه نداریم تشریح کرد: آیا حکمرانی ما ربطی به اندیشه امامین انقلاب ما دارد؟ نه توان رزم ما و نه توان آرایش جنگی ما در حوزه فرهنگی متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام بزرگ فرهنگی نیست.

برای رشد و شکوفایی سلامت آینده باید به ورزش تکیه کنیم/ قهرمانان ورزشیمان در هزارتوی بودجه سرگردانند 

راستینه در بخش دیگر از صحبت های خود به مسئله ورزش اشاره کرد و  گفت: برای رشد و شکوفایی سلامت آینده ناگزیر باید بر ورزش تکیه کنیم  چرا که ورزش زیر بنا توسعه است سال گذشته ۳۸۴ هزار  بازی ،۳۱۱ هزار مورد آن به خاطر بیماری های غیر واگیردار بوده است اما متاسفانه ما برای قهرمانان ورزشیمان برنامه ای نداریم قهرمانان تیم های ملی ما مظلوم  و تنها هستند و در هزارتوی بودجه سرگردان .

وی در پایان بااشاره به اینکه فرقی بین استان های محروم وجود ندارد اظهار کرد: باید با اصلاحات بودجه را به سمت استان های محروم سوق دهیم.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 46234

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46234/اصلاحات-ساختاری-بودجه-دغدغه-اصلی-مقام-معظم-رهبری-متاسفانه-اراده-ساختار-دیده-نمی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir