کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي

تهاجم فرهنگي مهم‌ترين روش مقابله دشمن با نظام اسلامي

19 آذر 1399 ساعت 12:16

کارشناس مسائل سياسي گفت: مديريت فرهنگ يک کار بسيار مهمی است و بايد بر مبناى شعارهاى انقلاب و مبانى انقلاب باشد، يعنى مراقبت بشود آنچه اصل است، اين است که مبانى انقلاب و مبانى استقلال کشور، امام و مانند اين‏ها بايد محفوظ باشد.


سجاد شهراني کارشناس مسائل سیاسی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ به بهانه ۱۹ آذر روز تشکيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت:  يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب نقشه مهندسي فرهنگي کشور است که اين وظيفه را به عهده شوراي عالي قراردادند تا به‌عنوان سند بالادستي مسير حرکتي فرهنگي کشور را به تصوير بکشد، لذا جايگاه اين شورا ويژه است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شوراي عالي تصریح کرد:معظم له فرموردند باور کنيد که شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرارگاه مرکزي فرهنگي کشور است؛ باور کنيد که اينجا فرماندهي مسائل عمده‏ فرهنگي کشور و سياست‏گذاري کشور را بر عهده دارد.
 
شهرانی با اشاره به اینکه اهمیت این جایگاه مهم است گفت: وظيفه قرارگاه اصلي، سياست‌گذاري راهبردي، هدايت دستگاه‏ها، مراکز تأثيرگذار و بخش اجرايي فرهنگي است.
 
وي با اذعان بر اینکه  بعد از دوران دفاع مقدس، تهاجم فرهنگي  مهم‌ترين روش دشمن براي مقابله با نظام اسلامي شد عنوان کرد: تهاجم فرهنگی مثل جنگ سخت براي ما، ميدان جنگي که از جنس نرم بود و درزمينه ضربه زدن به فکر و انديشه و فرهنگ و باور عمليات مي‌کرد به وجود آورد لذا تعابيري که رهبر معظم انقلاب در مقابله با اين صحنه دفاع و حمله بيان فرمودند تعابير جنگي است.
 
شهرانی اظهار داشت: مثل تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، قرارگاه فرهنگي، جبهه فرهنگي، افسران جنگ نرم، فرماندهان جنگ نرم و امثال اين‌ها؛ و شوراي عالي انقلاب فرهنگي را هم به‌عنوان قرارگاه مرکزي و اصلي فرهنگي کشور معرفي کرده‌اند. يکي از وظائف شوراي عالي متوجه فرهنگ عمومي و مسائل متنوع آن است.
 
وي گفت: فرهنگ عمومى داراى دو جهت «عينى» و «اعتبارى» است که ‏بايد هر دو را مدنظر داشت، رهبر معظم انقلاب اين دو بعد را تبيين کرده‏ اند و فرمودند: يک بخش آن ظاهرى و بارز مثل شکل لباس و شکل معمارى است که تأثير خاصى بر روى ذهنيات و خلقيات و منش و تربيت افراد دارد و بخش ديگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقيات فردى و اجتماعى مردم، وقت ‏شناسى، وجدان کارى، مهمان‏دوستى و احترام به بزرگ‌ترهاست.
 
شهرانی افزود: ما نبايد بي‌تفاوت و بي‌برنامه باشيم و کار را رها کنيم، حضرت آقا فرمودند: رهاسازى فرهنگ اصلاً جايز نيست،مديريت فرهنگ يک کار بسيار مهم است و مديريت هم بايد بر مبناى شعارهاى انقلاب و مبانى انقلاب باشد، يعنى مراقبت بشود آنچه اصل است، اين است که مبانى انقلاب و مبانى استقلال کشور، امام و مانند اين‏ها بايد محفوظ باشد.

انتهای پیام/530پ
 
 


کد مطلب: 46096

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46096/تهاجم-فرهنگي-مهم-ترين-روش-مقابله-دشمن-نظام-اسلامي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir