کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

منابع دولت برای سرمایه گذاری در استان ها محدود است/جذب سرمایه گزاران بومی در اولویت قرار گیرد

6 آبان 1399 ساعت 16:34

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه گزارهای بومی چهارمحال و بختیاری در کشور و دنیا شناسایی و جذب شوند.


به گزارش جهانبین نیوز ، غلام‌رضا پناه روز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه شهرستان فارسان اظهار کرد: با شناسایی سرمایه گزاران بومی و حمایت کردن از آن ها می توان از مهاجرت آن ها به سایر نقاط دنیا جلوگیری کرد

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بایستی جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی را در دستور کار قرار گیرد بیان داشت: دولت منابع محدودی برای سرمایه‌گذاری دارد و این منابع به تنهایی برای تحول در استان‌ها کافی نیست.

پناه با اشاره به اینکه، سعی شده تا اشتباه‌های گذشته در تخصیص و تقسیم تسهیلات روستایی در سطح کشور تکرار نشود اذعان داشت: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف کشور باید متناسب با ظرفیت و مطابق با زنجیره تولید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه  چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد گفت:  مطالعه‌های لازم برای استفاده بیشتر از این ظرفیت به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری و اختصاص تسهیلات انجام می شود.

پناه با اذعان بر اینکه  هنوز از ظرفیت‌های گردشگری  چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری لازم نشده است خاطر نشان کرد:  معرفی ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری شامل اماکن اقامتی، پذیرایی، خدماتی و مراکز عرضه صنایع‌دستی برای تمامی گردشگران نیاز به تدبیر درون‌استانی دارد.

وی یکی از بهترین ظرفیت های این استان را بافت فرش های دستباف عنوان کرد و گفت:فرش چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگران دارد.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 45829

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45829/منابع-دولت-سرمایه-گذاری-استان-محدود-جذب-گزاران-بومی-اولویت-قرار-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir