کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه جستجو کنیم!

حرفه ای در گوگل سرچ کنید

19 شهريور 1399 ساعت 13:00

روش‌های متعددی برای جستجو در گوگل وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند یافتن مطلب موردنظر را آسان‌تر کند.


به گزارش جهانبین نیوز، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بشر شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی است و اینترنت پرسرعت به انتقال اطلاعات کمک شایانی می‌کند. همین موضوع باعث شده است که با حجم بسیار بالایی از اطلاعات رو به رو شویم.

تنها با سپری کردن دقایقی می‌توانید از جدیدترین اخبار باخبر شوید، اطلاعات به دست آورید یا در مورد جدیدترین تئوری‌ها مطالعه کنید.

با این وجود گاهی اوقات حجم بالای مطالب و روش‌های نادرست جستجو؛ باعث می‌شود یافتن آنچه می‌خواهیم برایمان دشوار شود. به همین منظور قصد داریم  روش جستجو در گوگل را به شما بیاموزیم که یافتن مطالب موردنظرتان را ساده‌تر و سریع‌تر خواهد کرد

دریافت تمام نتایج گوگل

به طور عادی، بیشتر کاربران به دنبال همۀ نتایج جستجو هستند. برای این کار کافیست عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید.

خارج کردن یک کلمه از نتایج جستجو (اپراتور منفی –)

گوگل به نمایش نتایج نامرتبط برای یک کوئری جستجو، شهرت دارد. فرض کنید می‌خواهید مقالاتی درباره روابط ایران و عراق مطالعه کنید. مشکل این است که با جستجوی کلمه کلیدی "ایران و عراق"، بیشتر نتایجی که مشاهده می‌کنید درباره مسابقه فوتبال بین تیم‌های ایران و عراق است.




در چنین شرایطی، برای جستجوی حرفه‌ای در گوگل کافیست با قرار دادن علامت (-)، کلمه‌ی مورد نظر را از نتایج جستجو حذف کنید. برای مثال می‌توانید کلمه "فوتبال" یا "ورزش" را از جستجوهای خود حذف کنید. توجه داشته باشید که بین علامت "-" و کلمه مورد نظر فاصله نباشد.


نتیجه این جستجو را با تصویر بالا مقایسه کنید
این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر صفحاتی که درباره مسابقات ورزشی ایران و عراق هستند را از نتایج جستجو حذف کنید.

خارج کردن چند کلمه از نتایج جستجو (اپراتور منفی –)

با استفاده از روش قبل، می‌توانید چندین کلمه را از نتایج جستجوی خود خذف کنید. برای این کار کافیست از اپراتور منفی به هر تعداد که نیاز دارید در جستجوی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید بین هر کلمه‌ای که می خواهید از نتایج حذف شود، فاصله قرار دهید.

اپراتور OR

در صورتیکه لازم نیست نتایج جستجوی‌تان خیلی دقیق باشد اما باز هم می‌خواهید نتایج را به شکلی مدیریت کنید، بهتر است از دستور OR استفاده کنید.
این دستور به گوگل می‌گوید که تنها نتایج X یا Y را برایتان نمایش دهد. برای این کار کافیست بین دو کلمه کلیدی خود از دستور OR استفاده کنید. دقت داشته باشید OR باید با حروف بزرگ نوشته شود.


توجه داشته باشید اولین کلماتی که قبل و بعد از دستور OR قرار می‌گیرند در نتایج اعمال می‌شوند. همچنین، روش دیگر برای استفاده از دستور OR این است که به جای استفاده از کلمه OR، از علامت (|) استفاده کنید.

اضافه کردن کلمه به نتایج جستجو (اپراتور +)

خب، تا اینجای کار با خارج کردن کلمات از نتایج جستجو آشنا شده‌اید، اما بهتر است بدانید که می‌توانید کلماتی را نیز به نتایج جستجوی خود اضافه کنید.

اگر قصد دارید درباره یک موضوع در گوگل جستجو کنید و می‌خواهید مطمئن باشید که درباره شاخه‌ی خاصی از آن موضوع است (یا درباره یکی از زیر شاخه‌های آن صحبت می‌کند)، می‌توانید کلمه یا عبارت مورد نظر خود را با استفاده از علامت (+) به جستجوی خود اضافه کنید. به این ترتیب، نتایج جستجوی‌تان دقیق‌تر خواهند بود.

روش استفاده از این دستور، دقیقاً مشابه دستور (-) است، با این تفاوت که به جای آن از علامت (+) استفاده می‌شود.
خب، امیدوارم از خواندن این فهرست طولانی خسته نشده باشید. اگر بتوانید از این کدها در جستجوهای روزمره خود استفاده کنید، پس از مدتی به یک جستجوگر حرفه‌ای در گوگل تبدیل می‌شوید. موتور جستجوی گوگل، بیش از آن چیزی که تصور دارید، قدرتمند است.

به هر حال، محتوای بیشماری در گوگل ایندکس شده و شاید بتوان گفت که در حال حاضر گوگل، موتور اینترنت را می‌چرخاند. به همین دلیل، جستجوی حرفه‌ای در گوگل یکی از ویژگی‌های مهم برای هر کارشناس سئو، تولید کننده محتوا یا یک کارشناس بازاریابی دیجیتال است. با جستجوی حرفه‌ای در گوگل قادر خواهید بود رقبای خود را به دقت زیر نظر بگیرید.

شاید بتوان گفت بهترین ویژگی استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل این است که معدن بزرگی از اطلاعات در اختیار شما قرار دارند. مطمئن باشید استفاده از این دستورات در جستجوها به شما کمک می‌کنند تا در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و از آن به خوبی استفاده کنید.

انتهای پیام/1027ج


کد مطلب: 45447

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45447/حرفه-گوگل-سرچ-کنید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir