کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار غیرمنتظره از نقاط حادثه‌خیر در جاده‌های شهرستان بروجن

23 مرداد 1399 ساعت 13:50

فرماندار شهرستان بروجن از شناسایی 27 نقطه حادثه‌خیر و مستعد خطر در جاده‌های این شهرستان خبر داد و افزود: 6 نقطه در وضعیت بحرانی قرار دارند.


مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به حجم بالای حمل بار و مسافر از محورهای مواصلاتی شهرستان بروجن گفت: جاده بروجن خوزستان با تردد روزانه 40 هزار خودروی سبک و سنگین یکی از مسیرهای پرتردد کشور محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: براساس بررسی کارشناسان پلیس راه، بیشترین تصادفات منجر به جرح و فوت استان نیز در جاده‌های شهرستان بروجن به‌وقوع پیوسته و این در حالی است‌ که از ابتدای سال جاری تاکنون 11 نفر جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده‌اند.
 
رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای بروجن همچنین از شناسایی 27 نقطه حادثه‌خیر و مستعد خطر در جاده‌های این شهرستان خبر داد و افزود: پیچ‌ گردنه‌های حلوایی و مروارید، سه‌راهی امام قیس، پیچ گدارکبک و دوراهان (مجتمع انتقال گاز) و ورودی امامزاده حمزه‌علی بلداجی در وضعیت بحرانی قرار دارند.
 
ملکی با بیان اینکه افزون‌ بر 9 میلیارد و 270 میلیون ریال از اعتبارات شهرستانی سال 99 به تعمیر و نگهداری راه‌های اصلی و روستایی اختصاص یافته، تأکید کرد: رفع نقاط حادثه‌خیر و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ نقاط حادثه‌خیز به نقاطی گفته می‌شود که تکرار تصادفات در یک بازه زمانی در آن منطقه بالا باشد که معیار تشخیص این نقاط دستورالعمل ویژه‌ای دارد.
 
از بین عوامل مختلف در وقوع یک سانحه جاده‌ای سه عامل خطای انسانی، خودرو و جاده نقش اصلی را ایفا می‌‌کنند که البته در کشورهای مختلف درصدهای سهم این عوامل متعدد است.

 
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 45253

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45253/آمار-غیرمنتظره-نقاط-حادثه-خیر-جاده-های-شهرستان-بروجن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir