کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می دهد/

15 سال انتظار برای افتتاح یک پروژه/ افتتاح جاده دشتک - فارسان در پیچ و خم وعده ها

16 تير 1399 ساعت 12:47

15 سال است که از کلنگ زني پروژه جاده دشتک-فارسان مي‌گذرد و هنوز بازگشايي نشده ، پروژه‌اي که قرار بود در مدت 10 سال تکميل و بازگشايي شود ولي 5 سال از تاريخ مقرر آن گذشته ، ما که همچنان چشم به باز شدن اين جاده دوخته‌ايم.


به گزارش جهانبین نیوز ،  جاده دشتک به فارسان يکي از اين محورهاي پررفت‌وآمد استان چهارمحال و بختیاری  است که سومين جاده مواصلاتي این استان به خوزستان محسوب مي‌شود.

چند سالي است که اين مسئله دغدغه مسئولان استان شده و براي رسيدگي به وضعيت اين جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زيادي انجام‌شده است.

فارسان و دشتک در نقشه به‌طور مستقيم 15 کيلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساكنان اين شهرها به دليل مسير کوهستاني و صعب‌العبور بايد مسافت بيشتري را طي کنند تا به مقصد برسند. پروژه جاده دشتک-فارسان از سال 84 آغازشده اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست.

کلنگ احداث جاده دشتک-فارسان در سال 84 زده شد و انتظار مي‌رفت با توجه به اينکه کل مسير اين جاده کوهستاني و ۹۰ درصد سنگلاخي است، عمليات کمي طول بکشد؛ اما اين زمان به ساري بيشتر از حد پيش‌بيني‌شده بود چراکه در سال 89 فرماندار فارسان اعلام کرد 7 کيلومتر از اين مسير کامل شده، 5 کيلومتر در حال بازگشايي و 40 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
 
جعفري فرماندار سابق شهرستان فارسان در یکی از مصاحبه های خود گفته بود: پيش‌بيني مي‌شود قطعه اول تا پايان آذر امسال و قطعه دوم تا پايان آذر سال 90 افتتاح ‌شود و به‌طورکلي جاده فارسان- دشتک به خوزستان در چهار سال آينده به بهره‌برداري برسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ درست يک سال بعد و زماني که قطعه دوم جاده بايد به بهره‌برداري مي‌رسيد، معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري از پيشرفت فيزيکي ۲۰ درصدي پروژه محور ارتباطي دشتک- فارسان خبر داد و گفت: تونل اين محور ارتباطي نيز ۱۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
 
به گفته معاون عمراني استاندار وقت چهارمحال و بختياري ، محمود عيدي با بهره‌برداري از محور ارتباطي فارسان-دشتک، مسير شهرکرد به خوزستان ۴۰ کيلومتر کوتاه شده و اين پروژه تا سال ۱۳۹۴ تکميل و بهره‌برداري مي‌شود.

معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي 31 کيلومتر طرح ملي جاده فارسان به دشتک 70 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و براي ادامه اجراي اين طرح حدود 35 ميليارد تومان اعتبار موردنياز است.
 
حسينعلي مقصودي، مديرکل راه‌ و شهرسازي چهارمحال و بختياري در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: توفيقي حاصل شد که به همراه نماينده محترم حوزه انتخاباتي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار بازديدي از تعدادي از پروژه‌هاي شهرستان فارسان داشته باشيم ازجمله پروژه ملي جاده فارسان دشتک به سمت خوزستان که بازديد از قسمت ورودي تونل شهرستان فارسان داشته باشيم.

وي اظهار داشت: در اين پروژه دو پيمانکار فعال مشغول فعاليت هستند که اکنون در قسمت ورودي شهرستان فارسان بحث خاک‌برداري و ديگر لاينينگ و بتن‌ريزي داخل تونل است که 250 متر از آن انجام‌شده و طي صحبتي که با پيمانکار داشتيم مقرر گرديد که اين کار با شدت و جديت کار دنبال شود

وي تصريح کرد: بر اساس زمان‌بندي که اعلام‌شده اميدواريم بتوانيم تا سال آينده تردد ايمني در اين جاده داشته باشيم اين پروژه مبلغ اعتباري که در سال جاري داشت 26 ميليارد تومان بود که 50 درصد آن تخصيص داده‌شده است.

مقصودی اشاره کرد: با توجه به اينکه پروژه در کوهستان است 20 ميليارد براي ورودي شهرستان فارسان و 40 ميليارد براي خروجي دشتک و 15 ميليارد براي بحث روسازي تونل نياز هست جهت تکميل و با توجه به اينکه اين پروژه در سال 84 کليد خورده و در سال 87 ملي شده و در سالهاي اوليه با اعتبار بسيار کم شروع پروژه بوده اميدواريم با جذب اعتباري که در يکي دو سال اخير داشته‌ايم پروژه هر چه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ برای پروژه جاده دشتک فارسان تا کنون 400 میلیارد هزینه شده است و برای بهره برداری از این پروژه  100 میلیارد بودجه نیاز دارد تا به بهره برداری کامل برسد و در اختیار مردم قرار گیرد .

انتهای پیام/530پ
 


کد مطلب: 44957

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44957/15-سال-انتظار-افتتاح-یک-پروژه-جاده-دشتک-فارسان-پیچ-خم-وعده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir