کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به سیستم‌ آبیاری نوین مجهز شد

29 خرداد 1399 ساعت 15:27

ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تجهیز 70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به سیستم آبیاری نوین با اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال خبر داد.


رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: این طرح بزرگ کشاورزی در دو قطعه 40 و 30 هکتاری در مزارع روستای معموره بخش گندمان اجرا شده است.

ذبیح الله غریب میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را 18 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دو میلیارد و 830 میلیون ریال نیز برای اجرای این طرح یارانه بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: کشت اختصاص یافته به اراضی مذکور گندم و جو از ارقام تیرگان بوده که امید است با توجه به پُرتولیدی و سازگاری با آب و هوای منطقه شاهد تأمین بذر کشور در این محصول استراتژیک باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین از پرداخت 60 میلیارد ریال یارانه بلاعوض دولتی به طرح‌های کشاورزی بروجن در سال گذشته خبر داد و گفت: 80 درصد از اراضی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

غریب یارانه پرداختی به ازا هر هکتار آبیاری تحت فشار را 13 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این رقم برای طرح‌های قطره‌ای و تلفیقی به ترتیب 15 و 17 میلیون تومان است.

به گفته وی بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بروجن به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده و به‌عنوان شهرستان پیشتاز کشور در سامانه‌های نوین مطرح است.


انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 44815

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44815/70-هکتار-اراضی-کشاورزی-شهرستان-بروجن-سیستم-آبیاری-نوین-مجهز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir